اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

پیگیر راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در دانشگاه آزاد ملایر هستیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ملایر در مجلس از پیگیری تقاضای راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در دانشگاه آزاد ملایر به وزارت بهداشت خبر داد.

پیگیر راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در دانشگاه آزاد ملایر هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر علی‌نعمت چهاردولی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم باید  باید شفاف حرکت کنیم و با مردم در خصوص مشکلات و مسائل جامعه صریح حرف بزنیم.

وی با بیان اینکه یک کاندیدا در زمان انتخابات باید به وعده‌های عملیاتی دهد، عنوان داشت: ما تا به امروز وعده‌هایی به مردم نداده‌ایم که نتوانیم به آن عمل کنیم و امیدواریم تا پایان نیز بتوانیم به آنچه خواسته به حق مردم است عمل کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به عنوان مسئول در جامعه باید با نیت خالص برای خدا و رعایت عدالت برای توسعه و پیشرفت جامعه حرکت کنیم.

وی در خصوص  عملکرد نمایندگان ملایر در دوره نهم گفت: بسیاری از طرح‌هایی که قبلاً توسط نمایندگان دوره گذشته انجام گرفته بود در حال پیگیری است و ما نیز با توجه‌ به توانمندی‌های شهرستان مشکلات و نیاز مردم فهیم ملایر را بررسی و در راستای حل آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

چهاردولی به اقدامات انجام گرفته در شهرستان پرداخت و عنوان داشت: یکی از اقدامات انجام گرفته پیگیری و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان ملایر بود که طی جلسه‌ای  که با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد به نتایج و راه‌‎ حل‌های مثبتی دست پیدا کردیم و برخی از واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل مجدداً راه‌اندازی شد و مابقی که دارای مشکلات و مواردی بودند نیز در حال پیگیری است.

وی از اخذ مجوز پتروشیمی ملایر خبر داد و گفت: با همکاری‌های انجام گرفته و پیگیری‌های نمایندگان و همکاری‌ مسئولان شهرستان در حال حاضر به دنبال مکان‌یابی برای آن هستیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس در ادامه از ساخت برج یاقوت در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: مکان این برج با همکاری و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک در شهر ملایر ساخته می‌شود.

وی از تأسیس رشته پرستاری در ملایر خبر داد و گفت: دانشکده پرستاری که از قبل نیز صحبت تأسیس آن شده بود با مشکل مکان مواجه شد که درصدد هستیم  قسمتی از ساختمان قدیمی بیمارستان فخریه را به این دانشکده اختصاص دهیم که در صورت قطعی شدن مکان این دانشکده مهر ماه سال 92 در ملایر شاهد پذیرش دانشجوی رشته پرستاری خواهیم بود.

چهاردولی از پیگیری تقاضای راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در دانشگاه آزاد ملایر خبر داد و گفت: در این زمینه در صورت اخذ مجوز وزارت بهداشت در آینده‌ای نزدیک شاهد پذیرش دانشجو در این رشته و در دانشگاه آزاد ملایر خواهیم بود.

وی پیگیری استقلال اداره گمرک ملایر، پیگیری بهسازی روستاها، حل مشکلات آب شرب روستاهای مشکل‌دار، برخورد با چاه‌های غیر مجاز و حل مشکلات بخش کشاورزی ایجاد یک نمایشگاه دائمی مبل و منبت در ملایر را از دیگر موارد در حال پیگیری و اجرایی نمایندگان مجلس برشمرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار داشت: اجرای پروژه مهر ماندگار سد کلان در طی بازدید معاون وزیر نیرو از این پروژه مشکلات با حضور ایشان طی جلسه‌ای در شهرستان بررسی شد و امیدواریم با اتمام آبرسانی از پروژه سد کلان شاهد رفع مشکلات آب روستاهای این مسیر و شهر ملایر باشیم.

وی از اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکلات تعریض و روشنایی گردنه آبدر ملایر خبر داد و افزود: این گردنه حادثه‌خیز نیاز به اصلاحات در راستای رفع حوادث دارد.

چهاردولی رفع مشکلات کنتور برق در ملایر و اختصاص 2 میلیارد تومان برای رفع و ضعف ولتاژ برق شهرستان را از دیگر اقدامات نمایندگان دوره نهم برشمرد و عنوان کرد: یک میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.

وی از اختصاص 3 هزار تن کود علاوه بر سهمیه شهرستان در راستای رفع نیاز کشاورزان ملایر در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: مکانیزه کردن ادوات کشاورزی و ابزارآلات جدید و پیگیری مشکلات کشاورزان و دامپروری‌ها و تعاونی‌ها نیز از دیگر اقدامات بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس به راه‌اندازی مجدد درمانگاه فخریه از اول بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: پیگیری کمبود پزشک و تجهیزات پزشکی در شهرستان به ویژه مناطق روستایی و رفع مشکلات بیمارستان امام حسین (ع) از اقدامات ما در بخش درمان بوده است.

وی پیگیری مشکلات مناطق محروم شهرستان را عنوان کرد و افزود: سه نقطه حاجی‌آباد، ازناو و نامیله که به شهر ملایر وصل بوده اما از امکانات شهری بهره‌مند نیستند در دستور کار قرار دارد و امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم امکانات شهری را نیز در این مناطق داشته باشیم.

چهاردولی با اشاره به اینکه سه روستای بزرگ شهرستان به شهر تبدیل می‌شود، ابراز داشت: این موضوع نیز چند سالی است که مطرح و در حال پیگیری است که شامل روستاهای علی‌آباد دمق، اسلام‌آباد و حسین‌آباد ناظم است که سه نام شهر «ناظم» برای روستای حسین‌آباد ناظم، «رومیه» برای روستای علی‌آباد دمق و «شهرک آق‌گل» برای روستای اسلام‌آباد پیشنهاد شده که متناسب با نام‌های مکان محلی مناطق بوده و منتظر تائید نهایی شهر شدن این سه روستا از وزارت کشور هستیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به «کارخانجات صنعتی» ملایر اشاره کرد و گفت: ظرفیت اشتغال این کارخانه صنعتی در ملایر 400 نفر اشتغالزایی است و به خاطر برخی مشکلات و بی توجهی‌ها متأسفانه به صورت نیمه‌تعطیل است که در حال حاضر با 30 کارگر فعالیت می‌کند.

وی عنوان داشت: اگر این کارخانجات صنعتی فعال شود و تولیدات آن به انبوه برسد از نظر اقتصادی باعث توسعه شهرستان می‌شود.

چهاردولی ضمن تشکر از نیروی انتظامی شهرستان افزود: بر اساس گلایه‌ها و شکایات پی در پی مردم از آلوده بودن میدان کشاورز ملایر به خاطر تجمع افراد معتاد و توزیع مواد مخدر طی مذاکرات انجام شده و تذکرات وزیر کشور و پلیس مبازره با مواد مخدر میدان کشاورزی پاکسازی و امنیت مردم منطقه فراهم شد.

انتهای پیام/89013/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول