اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه الغدیر:

هدف از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس آمادگی بسیج است / حضور 347 هزار بسیجی در این رزمایش

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه الغدیراستان یزد هدف از برپایی رزمایش 15 هزار نفری الی بیت المقدس را حفظ آمادگی بسیج در تمامی مقاطع اعلام کرد.

هدف از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس آمادگی بسیج است / حضور 347 هزار بسیجی در این رزمایش

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد؛ سردار اکبر فتوحی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه یزد اظهار داشت: این رزمایش به مدت دو روز در روزهای هفدهم و هجدهم اسفند در موقعیت سردار شهید  رشیدی استان یزد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما همانند انقلاب پیامبر توحیدی است ادامه داد: شهدای ما در جنگ 8 ساله و دفاع مقدس برای بقای اسلام به میدان آمدند و از جان خود مایه گذاشتند.

وی با اشاره به آمادگی برای مقابله با تهدیدات نرم و سخت دشمن اضافه کرد: تهدیدات دشمن همواره بر علیه کشور ایران بوده و به دلیل الگو بودن کشور ایران برای کشورهای مسلمان جهان باید همواره آمادگی خود را حفظ کرده و سعی در بالا بردن این آمادگی داشته باشیم.

فتوحی با بیان اینکه این رزمایش در راستای مقابله با تهدیدات دشمن برگزار می‌شود عنوان کرد: این رزمایش در پنج مرحله از فراخوانی و حضور بسیجیان، برپایی چادر و تجهیزات نظامی مورد نیاز، صبحگاه مشترک، دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و احداث و بازسازی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تهدیدات مقابله با جنگ نرم، نیمه سخت و سخت دشمن برپایی اینگونه رزمایش‌ها باعث ناراحتی دشمن می‌شود چرا که می‌بیند جوانان این کشور تا آخرین نفس پای نظام و انقلابشان ایستاده‌اند و کوتاه نمی‌آیند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد ادامه داد: 347 هزار بسیجی در قالب 43 گردان بیت‌المقدس از شهرستان‌های اردکان، میبد، تفت، مهریز و سه ناحیه از شهرستان یزد در این رزمایش شرکت دارند.

وی با اعلام اینکه در روز نخست رزمایش بسیجیان در کلاس‌های عقیدتی سیاسی نظامی و جهت‌یابی شرکت می‌کنند گفت: روز دوم این رزمایش با صبحگاه مشترک و با حضور 10 هزار نفری نیروهای بسیجی آغاز می‌شود.

سردار فتوحی عنوان کرد: مرحله رزمایش اصلی در دفاع از کوی و برزن آغاز می‌شود که به منظور حفظ جان مردم و منطقه اجرا خواهد شد و سپس مرحله امداد و نجات توسط گردان‌های آموزش دیده انجام خواهد شد.

وی همچنین از استقرار بیمارستان 60 تختخوابی صحرایی بسیج در این رزمایش خبر داد و گفت: در مرحله امداد و نجات این بیمارستان به منظور مداوای مجروحین و آمادگی در انجام عملیات امدادی پزشکی توسط بسیج جامعه پزشکی استقرار و عملیات آغاز می‌شود.

سردار فتوحی مرحله بعدی این رزمایش را جنگ سخت با عنوان ضد هلی‌برد معرفی کرد و افزود: در این مرحله گردان‌های آموزش‌دیده امام‌حسین(ع) وارد عمل شده و برتری دستاوردهای هوا فضا را به مرحله نمایش می‌گذارند و اجازه ورود هواپیماهای دشمن به سطح شهر را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در مرحله جنگ نرم نیز گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) وارد عمل شده و به مقابله با دشمن فرضی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در مرحله جنگ سخت نیز 13 گردان امام‌حسین(ع) برای مقابله با دشمن آموزش‌دیده و ساماندهی شده‌اند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد برگزاری این رزمایش را اعلام آمادگی بسیج و پاسخی به تهدیدات دشمن ضدانقلاب داخلی و خارجی عنوان کرد.

وی همچنین از حضور سردار نقدی در روز دوم این رزمایش در استان خبر داد و افزود: این رزمایش در شهرستان‌های بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/90004/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول