اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

سایه ولایت فقیه باید همواره بر سر ملت ایران باشد

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: سایه ولایت باید همواره بر سر ملت ایران باشد و این امر سبب می‌شود که دشمن هیچ گاه نتواند به دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های اسلامی دست درازی کند.

سایه ولایت فقیه باید همواره بر سر ملت ایران باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز در جمع گروهی از فرماندهان و مدیران ارشد حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم لطیف‌ترین و شیرین‌ترین سخنان را مطرح کرده است اظهار کرد: هیچ کس از خداوند راستگوتر نبوده و ذات اقدس الهی هیچ وقت خلف وعده نمی‌کند.

وی افزود: با این حال خداوند خود می‌گوید آیات قرآن بر همگان تاثیر ندارند و تنها افرادی از شنیدن این آیات متحول می‌شوند که قلب‌هایشان از نوری الهی روشن شده و توجه ویژه به پروردگار عالم داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه افرادی از سلمان فارسی تا ابوجهل در محضر پیامبر(ص) حضور می‌یافتند گفت: با این وجود هر یک از آنها برداشت خود را داشتند و راه سعادت یا شقاوت را پیمودند به طوری که ابوجهل حتی در زمان مرگ نیز دشمنی خود را به حضرت محمد(ص) ابراز کرد.

وی ادامه داد: اگر دل‌ها زنگار آلودگی و گناه به خود بگیرند هیچ گاه هدایت نمی‌شوند و تنها آتش جایگاه آنها خواهد بود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به انکارکنندگان معاد و قیامت عنوان داشت: این افراد حتی به سخن خداوند نیز ایمان ندارند در حالی که همه نشانه‌های الهی را بر روی زمین می‌بینند؛ قرآن کریم حجت را بر این اشخاص تمام کرده است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیات قرآن برای هدایت انسان‌ها کافی است گفت: خوشبختی و سعادت ملت ایران این است که نظام اسلامی بر مبنای قرآن بنا شده و انتظار داریم که همه امور نیز بر همین اساس اولویت‌بندی شوند.

وی اضافه کرد: مفاهیم قرآن باید در فکر و ذهن و قلب همه اقشار به خصوص مسئولان نقش ببندد نه اینکه تا زمانی که به نفع آنهاست بپذیرند و اگر اینگونه نبود شروع به توجیه کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر پذیرش همه دستورات الهی و توصیه‌های مراجع تقلید بیان داشت: عمل به دستورات اسلام موجب لقاءالله خواهد شد و انسان‌ها باید به این امر یقین داشته باشند؛ انجام گناه و خلاف به دلیل شک داشتن به دستورات خداوند است وگرنه در صورت یقین هیچ گاه آدمی سراغ خلاف امر پروردگار خویش نمی‌رود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که آرامش خود را در مادیات می‌بینند و به لقاء خداوند ایمان ندارند از جمله غفلت‌کنندگان هستند که به تایید قرآن کریم جایگاه آنها آتشی است که خود در این جهان برافروخته‌اند.

وی ولایت پذیری را مورد تاکید قرار داد و افزود: سایه ولایت باید همواره بر سر ملت ایران باشد و این امر سبب می‌شود که دشمن هیچ گاه نتواند به دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های اسلامی دست درازی کند.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول