اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم

سومین جشنواره علمی پژوهشی جابر بن حیان گشایش یافت

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره علمی پژوهشی جابر بن حیان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گشایش یافت.

سومین جشنواره علمی پژوهشی جابر بن حیان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی انصاری در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه علمی پژوهشی جابر بن حیان در سخنانی با بیان اینکه در تاریخ نام دو گروه اشقیا و نیکان ماندگار شده است اظهار کرد: نام اشقیا به سبب عبرت گرفتن و درس آموزی بشریت در تاریخ ماندگار شده تا بشر بار دیگر در مسیر ذلت و ظلم گام بر ندارد.

وی با اشاره به اینکه نام اهل ایمان و فرهیختگان و اهل علم نیز در تاریخ ماندگار شده است تصریح کرد: مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که جابر بن حیان چه ویژگی‌های اخلاقی علمی و دینی داشت که خداوند نام او را در تاریخ ماندگار و جاودانه کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به جایگاه علمی ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان اظهار کرد: امروز مردم ایران ملتی عزتمند و پرافتخار هستند که انقلاب آنها برگی از تاریخ را به خود اختصاص داده و این حرکت پرشور و ظلم ستیزانه آنها همواره در یادها باقی خواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه مسیر برای رشد علمی همه اقشار جامعه فراهم است خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های علمی و استفاده از ظرفیت دانش آموزان و دانشجویان و فرهیختگان جامعه زمینه تفکر و تعقل و همچنین رشد علمی ایران اسلامی را فراهم می‌کند.

انصاری با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه جابر بن حیان تصریح کرد: این حرکت روحیه کسب علم و پژوهش را در دانش آموزان تقویت کرده و احترام به خلاقیت و تفکرات آنها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم با اشاره به شرکت 443 دانش آموز دوره ابتدایی با 191 پروژه علمی در جشنواره جابر بن حیان، اهداف برگزاری این جشنواره را تقویت مهارت‌های زندگی، خلاقیت و نوآوری و همچنین روحیه کار گروهی در دانش آموزان عنوان کرد.

انتهای پیام/2258/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول