اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرکرد:

چهارشنبه‌سوری یک آیین خرافی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرکرد گفت: چهارشنبه‌سوری در اعتقادات ما جایگاهی ندارد و تنها یک خرافه است.

چهارشنبه‌سوری یک آیین خرافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام‌خمینی(ره) این شهر برگزار شد با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: بکوشیم تا جز خیر نگوییم و نشنویم و در همه حال تقوا و پرهیزگاری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی بر ضرورت تبیین فلسفه معاد و روز قیامت تاکید کرد و گفت: معاد نه یک امر تقلیدی، بلکه درک کردنی است و افراد باید با مطالعه آموزه‌های دین و قرآن کریم درک و معرفت خود را نسبت به آن ارتقا دهند.

نکونام در ادامه بر ضرورت دستگیری از محرومان و نیازمندان جامعه تاکید کرد و افزود: توجه به نیازمندان و کمک به آنها در همه ایام سال به ویژه این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است و ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: این بانوی قهرمان، مبارز، مومنه، عالمه و شجاع الگوی همه زنان و مردان است و هرچه در وصف این بانوی مکرم اسلام گفته شود کم است.

نکونام با بیان اینکه مراسم چهارشنبه آخر سال یک خرافه بیش نیست، تصریح کرد: چهارشنبه‌سوری در اعتقادات ما جایگاهی ندارد و تنها یک خرافه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برپایی مراسمات چهارشنبه‌سوری دامن زدن به خرافات است و باید تا می‌توان این خرافات را از میان برد.

نکونام با بیان اینکه نوروز بهترین فرصت برای تحول است، اذعان داشت: بکوشیم تا با بازنگری در اعمال و رفتار خود در سالی که گذشت افق روشنی را برای سال آینده خود تصویر کنیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با گرامیداشت 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت افزود: با شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ملی‌شدن صنعت نفت به معنای واقعی شکل گرفت.

وی از ثبت‌نام حوزه های علمیه این استان خبر داد و گفت: تربیت طلبه و روحانی در واقع تربیت سرباز برای امام عصر (عج) است.

نکونام با بیان اینکه در استان با کمبود طلبه و روحانی مواجه هستیم اظهار داشت: آنچه در حال حاضر وجود دارد جوابگوی نیازهای ما نیست و ضرورت دارد جوان‌های مستعد و موفق در این عرصه ثبت‌نام و فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/68004/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول