اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهر شنبه

جشنواره بازی‌های بومی محلی و آیینی استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشنواره بازی‌های بومی محلی و آیینی استان بوشهر در شهر شنبه از توابع شهرستان دشتی برگزار شد.

جشنواره بازی‌های بومی محلی و آیینی استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، ابراهیم ابراهیمی دبیر این جشنواره ظهر امروز در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: این جشنواره برای سومین سال متوالی در حال برگزاری است و سال به سال با استقبال خوب علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی و آیینی استان بوشهر افزود: مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره معرفی بازی‌های بومی استان به کودکان ونوجوانان و احیای این بازی‌هاست.

وی ادامه داد: تاکنون 150 بازی بواسطه برگزاری این جشنواره مورد شناسایی قرار گرفته و امسال نیز بازی شیر و شمشیر توسط تیم کنگان شناسایی شد.

ابراهیمی تصریح کرد: در جشنواره سوم 12 تیم از شهرهای خورموج، اهرم، کاکی، جم، بوشهر، دیر، کنگان و شنبه شرکت کردند و در دو بخش بازی ها و آیین ها به اجرای بازی و آیین پرداختند.

این مسئول افزود: هر ساله در کنار این جشنواره مسابقه غذاهای محلی هم برگزار می شود که با رای داوران امسال به 6 نفر برتر جوایزی تعلق گرفت.

دبیر برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی و آیینی استان بوشهر اذعان داشت: از حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان و مدیر پرتلاش آن رضا جمشیدی و حمایت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی، بخشداری شنبه و طسوج و شهرداری شنبه تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/66001/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول