اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده میراث فرهنگی در شهربابک مطرح کرد

اجرای تولید زنده صنایع دستی در میمند

خبرگزاری فارس: نماینده اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان شهربابک گفت: صنایع دستی بومی روستای تاریخی میمند به صورت زنده برای مسافران نوروزی تولید می‌شود.

اجرای تولید زنده صنایع دستی در میمند

مهدی حاج‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: صنایع دستی بومی روستای میمند که دارای تاریخچه طولانی است به صورت زنده برای مسافران نوروزی تولید می‌شوند که تراش فیروزه‌، آهنگری، نمدمالی و سبدبافی از آن جمله است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی شهرستان شهربابک‌ در محل عمارت موسی‌خانی افزود: همزمان با برگزاری این نمایشگاه‌، بازارچه صنایع دستی روستای میمند نیز آغاز به کار کرده است.

حاج‌محمدی از آمادگی مهمانسرای و رستوران روستای میمند در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: تعدادی از راهنمایان گردشگری برای راهنمایی مسافران در حالت آماده‌باش هستند.

وی به اجرای شش سفره هفت‌سین در سطح شهرستان شهربابک اشاره کرد و گفت: این ویژه‌برنامه طبق روال هر سال برگزار شده است؛ همچنین با همکاری اداره عشایری سیاه، چادرهایی برای فروش محصولات لبنی تدارک دیده شده است.

وی بیان داشت: در ایام نوروز بیش از 250 کلاس با همکاری آموزش و پرورش برای اسکان مسافران فراهم شده است.

انتهای پیام/2446/ذ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول