اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی خبر داد

برپایی 269 غرفه متنوع صنایع دستی در ایام نوروز

دبیرستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: 269 غرفه سنتی در سطح خراسان رضوی میزبان گرشگران و زائران در ایام تعطیلات نوروز است.

برپایی 269 غرفه متنوع صنایع دستی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی مومنی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: در ایام نوروز 269 غرفه سنتی در سطح استان خراسان رضوی تعبیه شده است.

وی افزود: این 269 فضای سنتی مجزا از مراکز صنایع دستی و بازارهای سنتی چون بازار رضای مشهد است.

مومنی با بیان اینکه از مجموع فضاهای سنتی سطح استان، 130 غرفه در مشهد تعبیه شده، خاطرنشان کرد: پس از مشهد بیشترین مراکز صنایع دستی و بازارهای سنتی در مسیر شهرستان‌های منتهی به مشهد است.

وی تصریح کرد: ستاد تسهیلات زائران در حوزه صنایع دستی فرصتی مغتنم برای هنرمندان صنایع دستی خراسان رضوی به شمار می رود چرا که گامی موثر در ارائه آثار هنری و استفاده از فرصت برای تولید ثروت تلقی می‌شود.

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی عرضه و تقاضا عامل مهم تولید ثروت است، شرایط آرمانی نداریم اما روند روبه رشدی را در این حوزه شاهد هستیم.

مومنی با اشاره به مزایای ارزآوری در حوزه صنایع دستی گفت: خوشبختانه در حوزه صنایع دستی، بیش از 90درصد از مواد اولیه این حرفه برای خلق آثار هنری و سنتی موجود در کشور بوده و با توجه به حضور طیف عظیمی از هنرمندان در این سرزمین می‌توان آینده روشنی برای تولید ثروت این حرفه در کشور پیش‌بینی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه صنایع دستی ارزبری ندارد، یادآور شد: مواد اولیه بومی عامل مهمی در ارزآوری بالا و به حداقل رساندن ارزبری صنایع دستی به‌ شمار می‌رود.

وی افزود: صنایع دستی یک کالای فرهنگی بوده و جذابیت‌های ویژه‌ای برای مخاطبان خود دارد.

مومنی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود استقبال از مراکز صنایع دستی و بازارهای سنتی در ایام تعطیلات نوروزی رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد و این به دلیل تنوع فضای این مراکز است.

وی اظهار کرد: پروژه امید در خیابان آیت الله شیرازی، بازار سپاد که مرکز اصلی استقبال از بهار بوده و کوهسنگی از مراکزی است که ارائه دهنده صنایع دستی و آثار سنتی هستند.

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی گفت: خانه ملک نیز با عنوان مرکز نمایش آثار برتر صنایع‌دستی معاصر استان خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

گفتنی است شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chto.ir ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/70003/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول