اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

دیدار مهمان پرست با وزیر کانون‌های ارمنی خارج از کشور ارمنستان

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه کشورمان با وزیر امور ارامنه خارجه از کشور ارمنستان دیدار کرد.

دیدار مهمان پرست با وزیر کانون‌های ارمنی خارج از کشور ارمنستان

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ارمنستان، رامین مهمان پرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه با خانوم هاکوپیان وزیر امور ارامنه خارجه از کشور ارمنستان دیدار کرد.

در این ملاقات درخصوص وضعیت همکاری های دوجانبه و تحولات منطقه ای تبادل نظر گردید.

مهمان پرست با تشریح جایگاه مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه اظهار کرد: هدف ما استفاده از همه ظرفیت های رسانه ای، فرهنگی، دانشگاهی، ورزشی، علمی، تحقیقاتی و گردشگری به منظور تقویت روابط دو کشور در تمامی ابعاد است.

وی روابط سیاسی دو کشور در سطحی بسیار خوب اعلام کرد و ضمن برشمردن ویژگی های تاریخی ایران اظهارداشت: وجود اقشار مختلف مردم با زبان و دین و فرهنگ های متنوع در ایران بخشی از تاریخ ملت بزرگ ما بوده و در این میان ایرانی های ارمنی نیز جایگاه ویژه ای دارند.

مهمان پرست گفت: اشتراک زبان و دین بخشی از مردم ایران با کشور ارمنستان می تواند عامل مهمی در تحکیم روابط دو کشور باشد.

وی یکی از راههای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه را همکاری های چند جانبه اعلام و بر آمادگی کشورمان جهت توسعه این همکاری ها تاکید کرد.

در ادامه این دیدار خانم هاکوپیان نیز گفت: ارامنه ایران جایگاه ویژه ای در روابط ایران و ارمنستان داشتند و در واقع شیرین ترین بخش، روابط دو  کشور است.

وی با ابراز خرسندی از سیاست های دولت ایران و آزادی عمل اقلیت های دینی از جمله ارامنه به منظور حفظ اماکن مقدس و دین و زبان آنان تقدیر کرد.

وزیر امور ارامنه خارجه از کشور ارمنستان بر اشتراک نظر دو کشور در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید و از همکاری های مستقیم رسانه ای و تبادل هیات های مختلف در این زمینه به منظور آشنایی از دیدگاه‌های طرفین، نمایش و تهیه فیلم های مستند از اماکن تاریخی دو کشور، همکاری ها در زمینه گردشگری و آموزش زبان فارسی و ارمنی استقبال نمود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول