اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

خروجی همایش ملی سرمایه‌گذاری جنوب استان امسال رخ می‌نماید

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ثمره و نتیجه همایش ملی سرمایه‌گذاری جنوب استان اردبیل امسال در قالب احداث مجموعه‌های تولیدی و کارخانه‌های مختلف رخ می‌نماید.

خروجی همایش ملی سرمایه‌گذاری جنوب استان امسال رخ می‌نماید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال صبح امروز در نشست هفتگی با اهالی شهرستان خلخال اظهار داشت: ما سال پر فراز و نشیبی را به عنوان اولین سال فعالیت نمایندگی پشت سر گذاشتیم و در این 9 ماه در سال مزین به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی سعی کردیم در کسوت نمایندگی پیگیر اقداماتی باشیم تا بخشی از محرومیت‌ها و کمبودها از شهرستان خلخال و کوثر رخت بربندد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه به لحاظ اعتباری و مالی وضعیت کشور خاص بوده است و ما مشکلات متعددی را به ویژه در حوزه اقتصادی داشتیم اما با پیگیری‌های شبانه‌روزی برخی کارهای مفید و ماندگار صورت گرفت.

نائب رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی یادآور شد: بر اساس هدف‌گذاری‌های مشخص و مطالعاتی که انجام داده بودیم در اولین فرصت همایش ملی سرمایه‌گذاری جنوب استان را که در نوع خود اولین همایش منسجم در استان اردبیل بود برگزار کردیم که با استقبال خوبی از سوی مسئولان استانی و کشوری روبرو شد و بسیاری از سرمایه‌گذاران را با ظرفیت‌های این منطقه آشنا کردیم.

جعفری بنه خلخال گفت: به دنبال برگزاری این همایش، سرمایه‌گذاران متعددی در نیمه دوم سال گذشته اعلام آمادگی کردند که کارهای اداری لازم در حال انجام است تا ثمره این همایش را در سال جاری در قالب احداث کارخانجات و واحدهای تولیدی مشاهده کنیم.

وی عنوان کرد: بحث جذب فعالان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری مستلزم تامین زیر‌ساخت‌هاست که مهمترین آن بحث راه‌های مطمئن و ایمن است که از همان آغازین روزهای فعالیت نمایندگی سعی کردم پیگیر ارتقای وضعیت راه‌های ارتباطی منطقه باشم.

عضو مجمع نمایندگان استان بیان داشت: با وجود مشکلات فراوان اعتباری و مالی روند امیدوار‌کننده‌ای را در این حوزه داشتیم به طوری که پروژه فیروز، خلخال - درام با قدرت و قوت در حال اجراست که هم مرکز استان را به مرکز کشور بیش از 90 کیلومتر نزدیک می‌کند و هم خلخال و بخش‌های شاهرود و خورش‌رستم را از بن‌بست نجات می‌دهد.

جعفری بنه خلخال افزود: مازاد بر این در سایه این فعالیت‌ها امنیت بهتری نسبت به راه ارتباطی اردبیل – سرچم فراهم می‌آید که در حوزه خورش‌رستم این جاده به قتلگاهی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، پروژه مهم شاخص بهره‌مندی روستاییان از مناسب‌ترین جاده ارتباطی است که در جنوب استان در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم ارتقای محورهای مواصلاتی و مناطق گذری را شاهد باشیم.

نماینده مجلس نهم ادامه داد: از جمله جاده‌های مهم این منطقه طارم – جعفر‌آباد با بهسازی، تعریض و شن‌ریزی و رفع شیب‌های تند است که سبب می‌شود ارتباط بخش خورش‌رستم با مرکز کشور از این مسیر انجام شود و احداث 60 کیلومتر جاده امن روستایی که مشکلات جاده‌ای 17 روستای شاهرود را حل می‌کند اقدام دیگری است که با پیگیری‌های لازم در ماه‌های گذشته به ثمر نشسته است.

جعفری بنه خلخال ابراز داشت: در بازدیدی که استاندار اردبیل از پروژه خلخال – درام داشت اعتبار 300 میلیون تومانی به این پروژه اختصاص داد تا روند آماده‌سازی آن تسریع شود که در کنار آن با اخذ مجوز از وزیر راه و شهرسازی قرار است امکانات راهسازی استان اردبیل و زنجان در روند اجرایی این پروژه فعال شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ضرورت گازرسانی و برخورداری روستانشینان سردسیر این منطقه از این نعمت خدادادی را یادآور شد و تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده در دو شهرستان خلخال و کوثر بخش عظیمی از پروژه‌های گازرسانی امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا شاخص گازرسانی در این منطقه که از پایین‌ترین نرخ برخوردار است ارتقا یابد.

انتهای پیام/62007/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول