اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لحظه به لحظه با آلماتی ۲/ ۲۱

فضاسازی سخنگوی اشتون علیه ایران و طفره رفتن از پاسخ به سوالات خبرنگاران

سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز همزمان با آغاز گفت‌وگوها در آلماتی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با طفره رفتن از پاسخ به سوالات صریح خبرنگاران به فضاسازی علیه تیم ایرانی در مذاکرات پرداخت.

فضاسازی سخنگوی اشتون علیه ایران و طفره رفتن از پاسخ به سوالات خبرنگاران

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به آلماتی، «مایکل مان» سخنگوی کاترین اشتون همزمان با شروع مذاکرات میان نمایندگان ایران و 1+5، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: مذاکرات امروز ساعت 10:30 (به وقت آلماتی) برگزار شد. مشخص نیست اوضاع چگونه پیش می رود.

وی افزود: بسته کنونی بسته بازبینی شده ای است که 8 ماه پیش در مسکو ارائه شده بود. ماه مارس مذاکرات کارشناسی برگزار شد و جزئیات این بسته برای طرف ایرانی تشریح شد.

سخنگوی اشتون سپس در این جلسه پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا 1+5 آماده پذیرش حق غنی سازی ایران است، گفت: این بستگی به آن دارد که ایران چگونه واکنش نشان دهد. در واقع، ایران باید اقدامات اعتمادسازی در پیش گیرد که این کار با برگزاری مذاکرات شروع شده و جامعه جهانی باید اطمینان یابد اهداف هسته ای ایران صرفا صلح آمیز است.

وی از پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که از او سئوال کرد، در ازای اقدامات اعتمادسازی که 1+5 از ایران می خواهد، غرب حاضر است که گام های اعتمادسازی در پیش گیرد، طفره رفت و گفت: این مذاکره درباره برنامه هسته ای ایران و بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی است، بنابراین ما منتظر هستیم ایران به نگرانی های جامعه جهانی واکنش نشان دهد.

خبرنگاری از او سئوال کرد، 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تایید کرده اند که مان پاسخ داد، نیمی از اروپا نگران این موضوع هستند. زمانی که خبرنگار در واکنش به این پاسخ گفت، «اما نیمی از اروپا همه جهان نیست»، مایکل مان جواب داد: اما ایران به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد و باید به نگرانی های غرب پاسخ دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول