اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

حضور 750 هزار گردشگر مذهبی در بقاع متبرکه استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از حضور 750 هزار گردشگر مذهبی در جوار بقاع متبرکه استان زنجان خبر داد.

حضور 750 هزار گردشگر مذهبی در بقاع متبرکه استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفند سال 91 آغاز و تا 15 فروردین سال‌جاری ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی طرح آرامش بهاری امسال در 39 امامزاده و بقعه متبرکه استان اجرایی شد، اضافه کرد: با آمار گرفته شده تا روز گذشته 750 هزار نفر در قالب طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه استان حضور پیدا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه امسال لحظه سال تحویل در جوار 12 امامزاده استان زنجان اجرایی شد، اضافه کرد: فقط 74 هزار نفر گردشگر مذهبی و همچنین شهروند زنجانی در لحظه تحویل سال در جوار بقاع متبرکه استان حضور پیدا کردند.

وی همچنین با اشاره به اعزام 19 روحانی به مناطق مختلف استان در قالب طرح آرامش بهاری افزود: از این تعداد 9 روحانی از قم اعزام شده بودند و 10 نفر نیز از خود استان با اداره کل اوقاف در قالب طرح آرامش بهاری همکاری کردند.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه با اشاره به برپایی خیمه معرفت در جوار چهار امامزاده استان زنجان افزود: این خیمه‌ها شامل غرفه کودک و غرفه‌های مشاوره بودند.

وی خاطر نشان کرد: در مدت اعلام شده 18 هزار و 500 نفر در خیمه‌های معرفت استان حضور پیدا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به برپایی 30 پایگاه‌ مشاوره در جوار بقاع متبرکه استان اشاره داشت و گفت: در این پایگاه‌ها خدماتی از قبیل پاسخگویی به مسائل شرعی به مراجعه‌کنندگان ارائه شد.

*برپایی نمایشگاه‌های بهاره در بقاع متبرکه استان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی نمایشگاه‌های بهاره در جوار بقاع متبرکه استان اشاره داشت و گفت: این نمایشگاه که به صورت تصویری بود در جوار 40 بقعه متبرکه اجرایی شد.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه به برپایی نماز جماعت در جوار 12 بقعه متبرکه استان اشاره داشت و افزود: همچنین در این مدت 25 هزار بروشور و نیز از سوی اداره کل اوقاف در سطح استان توزیع شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب 565 بنر در سطح استان افزود: همچنین در قالب طرح آرامش بهاری 12 هزار پوستر تبلیغاتی در سطح استان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به فعالیت 151 خادم افتخاری در قالب طرح‌ آرامش بهاری نیز اشاره کرد و افزود: از 28 اسفند تا 15 فروردین امسال 15 هزار مسافر و گردشگر مذهبی نیز در بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

لازم به ذکر است، به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از دیگر اقداماتی که در قالب طرح آرامش بهاری انجام شد، راه‌اندازی سامانه بلوتوث، توزیع محصولات فرهنگی در بین گردشگران مذهبی، ارائه خدمات به صورت شبانه‌روزی برای گردشگران مذهبی و .... است.

انتهای پیام/73005/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول