اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ نشست خبری آل اسحاق در قم

حضور حداکثری مردم عامل تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی / لزوم بازنگری در اجرای هدفمندی

کاندیدای حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری 92 با بیان اینکه حضور حداکثری مردم عامل تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی است، گفت: تداوم طرح هدفمندی یارانه‌ها نیازمند کار ساماندهی و بازنگری جدی است تا به اهداف و چشم‌انداز خود برسد.

حضور حداکثری مردم عامل تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی / لزوم بازنگری در اجرای هدفمندی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یحیی آل‌اسحاق به تشریح برنامه‌های خود برای کاندیداتوری در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار کرد: امروز کشور ما در وضعیت خاصی از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار گرفته است و از این رو مقام معظم رهبری نوع برخورد با این موضوعات را در سال جاری با تعابیر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مطرح کرده و با این دو راهبرد، فضای عمومی چند ماه آتی را مشخص کردند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به ترجمه و مفهوم مشترک این دو هدف لازم است مسائلی از قبیل حماسه، اقتصاد و سیاست را بررسی کنیم، کلمه حماسه اصولاً هنگامی مطرح می‌شود که باید کاری مهم با حضور حداکثری، پرشور و انگیزه توام با نوعی جسارت صورت گیرد.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به تشریح مفهوم سیاست پرداخت و گفت: سیاست یعنی چگونگی شکل گرفتن حکومت در حوزه‌های داخلی و خارجی و همچنین شرایط حکمرانی که در این حوزه نیز دلایل ضرورت رسیدن به حماسه از زبان رهبر انقلاب اسلامی نقل شده است و اقتدار و حل مسائل در حوزه‌های داخلی و خارجی بستگی به حضور حداکثری مردم در تمام صحنه‌های پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

حضور حداکثری مردم عامل تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی

آل‌اسحاق همچنین به تبیین علل ضرورت رسیدن به حماسه اقتصادی پرداخت و اظهار داشت: به دلیل اینکه عمده تهدیدات خارجی علیه کشور و همچنین رسیدن به خودکفایی و تامین نیازهای داخلی و دستیابی به چشم‌انداز و آرمان‌های نظام در حوزه اقتصاد قرار می‌گیرد، رسیدن به حماسه اقتصادی نیازمند حضور امیدوار و با انگیزه مردم است، حماسه اقتصادی یعنی ایجاد فضای حضور حداکثری در کشور همچون وضع قانون فضای کسب و کار، تسریع در روند اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و سایر موارد، به گونه‌ای که تمام ظرفیت کشور در اختیار این حوزه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ضروریات رسیدن به حماسه سیاسی و اقتصادی حل مشکلات و چالش‌های عمومی مردم است و همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا در این مقطع زمانی نقطه عطف و تغییری اساسی در کشور ایجاد شود و حضور حداکثری مردم از جمله الزامات تبدیل شدن فضای تعارضی کشور به فضای تعاملی است.

اتخاذ مکانیزم‌های خاص برای وحدت اصولگرایان

رئیس اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت انتخابات آنچه مسلم است حضور همه سلایق پایبند به نظام جمهوری اسلامی ایران است افزود: اگر گروهی در انتخابات شرکت نکند باید برای حضور نیافتنش دلیل داشته باشد، تمام گروه‌های پایبند به نظام و انقلاب باید وارد صحنه شده و به صورت جدی و اصولی به دور از بداخلاقی به رقابت بپردازند.

آل‌اسحاق با بیان اینکه جبهه اصولگرایان برای انتخابات وارد صحنه شده است ابراز داشت: تاکنون تعداد زیادی از اصولگرایان در صحنه انتخابات وارد شده‌اند و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با اتخاذ مکانیزم‌های صحیح از مجموع اصولگرایان به یک نامزد واحد دست یافته و با یک نفر در مقابل سلایق دیگر به رقابت بپردازیم.

وی افزود: ائتلاف 1+2 یکی از شاخه‌های اصولگرایی است که شروع‌کننده ائتلاف بود و امیدواریم تمام مجموعه‌ها و ائتلاف‌ها به یک نظر واحد برسند، امروز حوزه انتخابات چهار ضلعی است، حامیان دولت، اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلین چهار ضلع آن را تشکیل می‌دهند و باید توجه کرد رقابت این دوره بین اصولگرایان نیست و همه گروه‌ها در صحنه حاضر هستند و باید مجموعه‌های اصولگرایی در این خصوص به وحدت رسیده و یک نامزد را معرفی کنند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه حضورش در انتخابات جدی است و صرفاً برای گرم شدن تنور آن وارد صحنه نشده است بیان کرد: با تمام وجود به صحنه آمده‌ام ولی تا آخر ماندنم بستگی به مکانیزم رسیدن به وحدت اصولگرایان دارد و این مسیر است که مشخص می‌کند چه کسی خواهد ماند، حضور فعلی اصولگرایان نشان‌دهنده ظرفیت موجود در آن‌ها برای اداره کشور است ولی این تعدد نامزدها می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

انرژیک بودن و ریسک‌پذیری نقطه قوت دولت‌های نهم و دهم

آل‌اسحاق در ادامه به بیان نقاط قوت و نقاط ضعف دولت‌های نهم و دهم پرداخت و اظهار کرد: دولت‌های نهم و دهم از نقاط قوت خوبی بهره‌مند بودند، انرژیک بودن دولت از نشانه‌های بارز آن بود اما باید توجه داشت این خصیصه مثبت باید با تدبیر همراه باشد و دیدیم که برخی مواقع نداشتن مدیریت و تدبیر صحیح چه اثرات منفی را برای کشور رقم زد.

وی افزود: ریسک‌پذیری و جسور بودن ویژگی دیگر این دو دولت بود که این ویژگی را می‌توان به وضوح در مسئله اجرایی کردن هدفمندی یارانه‌ها دید، اما از جنبه دیگر بی‌توجهی به مسائل کلان کشور و اعتنا نکردن به خرد جمعی و تک محور بودن از نقاط منفی بود که هزینه‌های سنگینی را برای دولت و نظام رقم زد.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از اقدامات شایسته دولت بود گفت: این کار با جرأت شروع شد و اهداف خوبی همچون عدالت اجتماعی و شکل‌گیری تولید در سایه آن را دنبال می‌کرد ولی متاسفانه در اجرا با چالش‌هایی مواجه و در نهایت منجر به تورم بالا در کشور شد و آثار رفاهی پرداخت یارانه‌ها را از بین برد و فشار اقتصادی سنگینی را بر مردم تحمیل کرد.

*لزوم بازنگری در اجرای هدفمندی

آل‌اسحاق ادامه داد: در برنامه من، اصل این است که هدفمندی یارانه‌ها ادامه یابد ولی این کار ساماندهی و بازنگری جدی را طلب می‌کند تا به اهداف و چشم‌انداز خود برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه دیدار با مراجع در قم اشاره کرد و ادامه داد: ملاقات با مراجع، فرصت بسیار خوب و ارزشمندی برای بنده بود، نخستین اعتقاد اصولگرایی، اعتقاد به مراجع و علمای بزرگوار است و ضرورت دارد تا در مسائل مختلف از راهنمایی‌های این بزرگواران بهره‌مند شویم.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه از بابت درایت و به روز بودن مراجع تقلید خدا را شاکر هستیم افزود: دغدغه‌های فکری مراجع مسائل مربوط به حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داخل کشور است و آنها نیز از تشتت نامزدهای اصولگرا نگران بودند و بر وحدت اصولگرایان تاکید کردند.

*تعامل جایگزین تعارض در سیاست خارجی

آل‌اسحاق در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نحوه تعامل با کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: در حوزه سیاست خارجی باید شرایطی را فراهم آوریم که با حفظ اعتقادات و ارزش‌های دینی و ملی به جای تعارض با دنیا به تعامل با آن بپردازیم، امروز در ارتباط با جهان سه گزینه پیش روی ما قرار دارد، هضم شدن، حذف شدن و یا تعامل کردن. با توجه به اینکه اداره آینده جهان از جنس اعتقادات اسلامی ما خواهد بود این اعتقاد باید زمینه حضور در تمام مراکز دنیا را داشته باشد و برای رسیدن به این مهم باید با جهان ارتباطی تعاملی و منطقی بر اساس حکمت و صلاح کشور داشته باشیم و این هدف با ایجاد همدلی و هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق در کشور شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران به واسطه اسلام و روحانیت منابع بزرگ اخلاقی و فرهنگی را در اختیار دارد، تصریح کرد: امروز کشور ما با وجود دارا بودن منابع غنی اخلاقی، دچار آسیب‌های جدی در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی شده است، معضلاتی همچون فساد اجتماعی و اداری، اعتیاد، طلاق و… از جمله مواردی است که بعد فرهنگی نظام را دچار چالش کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: نداشتن تدبیر در حوزه اقتصاد، از دیگر چالش‌های جدی پیش روی نظام است و دولت بعدی باید این چالش‌ها را رصد کرده و با اتخاذ تصمیمات صحیح و کارشناسی، تغییرات و دگرگونی‌های جدی را برای رفع این مشکلات اتخاذ کند.

آل‌اسحاق ادامه داد: در بخش تولید با وجود ظرفیت‌های مناسب، بیش از یک سوم از آن خالی است و باید این ظرفیت‌ها را به منصه ظهور رساند.

وی در ادامه اظهار داشت: اشتغال از دیگر مشکلات اساسی کشور است، در حالی که باید سالانه 600 تا 700 هزار شغل در کشور ایجاد شود و عملاً می‌بینیم که مجموع اشتغال کشور صفر است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در برهه کنونی اگر تیمی منسجم و برنامه‌دار با یک نگاه جامع و کاربردی پیش‌برنده اقتصادی روی کار آید بهتر می‌توان امور را دنبال نمود، خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های بنده برای حضور در این عرصه می‌توان به فضا سازی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین تبدیل فضای تعارضی به تعاملی در کشور و دفاع از حقوق فردی و اجتماعی جامعه اشاره کرد.

انتهای پیام/78008/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول