اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌ دستی همدان خبر داد

فروش 5 میلیارد ریالی صنایع‌ دستی و سوغات همدان در نوروز

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از فروش پنج میلیارد ریالی صنایع ‌دستی و سوغات استان همدان در بازارچه‌های نوروزی خبر داد.

فروش 5 میلیارد ریالی صنایع‌ دستی و سوغات همدان در نوروز

بهجت عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در ایام نوروز، 9 بازارچه صنایع‌ دستی و سوغات در استان همدان به صورت ثابت و موقت دایر شد که مورد توجه گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی قرار گرفت.

وی از فروش پنج میلیارد و 406 میلیون ریالی بازارچه‌های نوروزی استان خبر داد و گفت: در ایام نوروز هنرمندان مستقر در 9 بازارچه‌ استان همدان توانستند در بخش صنایع‌ دستی از فروش چهار میلیارد و 244 میلیون ریالی و در بخش سوغات از فروش یک میلیارد و 162 میلیون ریالی برخوردار شوند.

معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی همدان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز، 583 هزار گردشگر از 171 غرفه بازارچه‌های نوروزی بازدید کردند.

وی ادامه داد: در بازارچه تپه هگمتانه 10 غرفه به هنرمندان و صنعتگران حوزه میراث فرهنگی و سه غرفه به ارائه آثار هنری انجمن حمایت از کودکان بی‌سرپرست اختصاص یافت که به ترتیب 200 میلیون ریال و 35 میلیون ریال فروش داشتند.

معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی همدان با اشاره به بازارچه آرامگاه بوعلی سینا گفت: در این بازارچه، صنایع‌دستی بالغ بر 250 میلیون ریال و سوغات نیز 750 میلیون ریال فروش داشت.

وی با اشاره به بازارچه آرامگاه باباطاهر یادآور شد: صنایع‌ دستی این بازارچه 100 میلیون ریال و سوغات آن 360 میلیون ریال در ایام نوروز درآمدزایی کردند.

عباسی با اشاره به بازارچه ثابت تله‌کابین گنجنامه خاطرنشان کرد: بازارچه تله کابین با 80 هزار بازدیدکننده توانست به فروشی 80 میلیون ریالی در این ایام دست یابد.

وی با اشاره به بازارچه شهرستان ملایر که در پنج غرفه برپا شده بود، افزود: بازارچه نوروزی شهرستان ملایر با سه هزار بازدیدکننده 211 میلیون ریال فروش داشت.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی همدان در ادامه به چادر عشایری ملایر اشاره کرد و متذکر شد: این چادر سیاه که نماد عشایر این منطقه بود، در یک غرفه طراحی شده بود که به هفت میلیون ریال فروش دست یافت.

وی به بازارچه شهرستان تویسرکان که در هشت غرفه برپا شده بود، اشاره کرد و گفت: این بازارچه با 25 هزار بازدیدکننده 150 میلیون ریال فروخت.

عباسی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 60 هزار نفر از 80 فروشگاه سفال و سرامیک لاله‌جین بازدید کردند که از فروش بالای دو میلیارد و 200 میلیون ریالی برخوردار شدند.

به گفته وی، بازارچه 15 غرفه‌ای نهاوند با پنج هزار بازدیدکننده 70 میلیون ریال فروش داشت و چادر عشایری این شهرستان نیز با یک غرفه 10 میلیون ریال درآمدزایی کرد.

معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی همدان در پایان با اشاره به بازارچه فصلی صنایع ‌دستی و سوغات در غار علیصدر، اظهار داشت: این بازارچه در 15 غرفه 150 هزار بازدیدکننده داشت که در ایام نوروز فروشی بالغ بر 200 میلیون ریال داشت.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول