اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

پیشگیری خط مقدم برنامه‌های مدیریت بحران است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: پیشگیری به عنوان نخستین مرحله از مراحل چهارگانه مدیریت بحران، خط مقدم برنامه‌های مدیریت بحران استان است.

پیشگیری خط مقدم برنامه‌های مدیریت بحران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی در جلسه با کارشناسان مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: در سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری نیز به موضوع پیشگیری و گسترش آموزش و فرهنگ ایمنی تلویحاً اشاره شده که همین موضوع موید اهمیت این مرحله است.

سرمایه‌گذاری در پیشگیری از هزینه‌های گزاف دیگر چرخه‌های مدیریت بحران جلوگیری می‎کند

وی تصریح کرد: هزینه در موضوع پیشگیری علاوه بر کاستن هزینه‎های گزاف دیگر چرخه‎های مدیریت بحران، یک سرمایه‎گذاری معنوی برای تقویت ایمنی و امنیت خاطر شهروندان محسوب می‌شود.

سمیعی با اشاره به بازدید استاندار گلستان از مدیریت بحران استان افزود: در این نشست، ایشان تاکید داشتند که موضوع پیشگیری را در همه امور فنی و بودجه‎ای این مجموعه در اولویت قرار دهیم.

وی تاکید کرد: این دغدغه‌ها، وظیفه ما را در پیشبرد امور دو چندان می‎سازد و نشان می‎دهد که این بخش از چه جایگاه ارزشمندی در تفکر مدیران استان برخوردار است.

محوریت قرار دادن پیشگیری در تمامی حوادث گلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تنظیم برنامه‎های این اداره کل در سال‌جاری اذعان داشت: نوع بیشترین حوادث طبیعی که استان را تهدید می‎کنند، مشخص است که با محوریت قرار دادن پیشگیری در این حوادث می‌توان از شدت خسارات احتمالی کاست یا از آن جلوگیری کرد.

سمیعی یادآور شد: در سال‎های اخیر بیشترین هزینه‎های دولت، صرف موضوع بازسازی شده که همین مسئله نشان می‎دهد باید مراحلی پیش از بازسازی را مورد توجه قرار داد تا در این بخش شاهد کمترین خسارت باشیم.

از حوادث طبیعی نمی‎توان جلوگیری کرد اما اثرات آن را می‌توان کاهش داد

وی ادامه داد: حوادث در مواردی قابل پیش‎بینی و بخشی نیز غیر قابل پیش‌بینی هستند اما نمی‌توان از آنها جلوگیری کرد بلکه باید برای کاهش اثرات آن برنامه‎ریزی کرد.

سمیعی خاطرنشان کرد: موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در این عرصه نیازمند یک تلاش همه‌جانبه است و باید رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما به کمک مدیریت بحران کشور بشتابد تا بتوان ضمن آگاهی به مردم فضای مناسبی را برای انتقال آموزش‌های همگانی به مردم مهیا ساخت.

ابراز همدردی و تسلیت گلستانی‎ها با خانواده‌های حادثه‌دیده در زلزله بوشهر

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با ابراز همدردی با زلزله‎زدگان استان بوشهر گفت: این حادثه تلخ و حوادث مشابه دیگر در سطح کشور، نشان می‎دهد که توجه به موضوعاتی از جمله آموزش و مقاوم‎سازی اماکن مسکونی در کشور حیاتی است.

سمیعی خاطرنشان کرد: این استان ضمن همدردی و تسلیت به خانواده‎های مصیبت‎دیده و خونگرم بوشهری، در صورت اعلام نیاز از سوی مسئولان این استان از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/83002/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول