اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی چناران خبر داد

برخورد با تبلیغات زودهنگام انتخابات شورای شهر در چناران

رئیس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی چناران گفت: با تبلیغات زودهنگام و خارج از موعد و عرف داوطلبان انتخابات شوراها برخورد جدی می‌کنیم.

برخورد با تبلیغات زودهنگام انتخابات شورای شهر در چناران

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، یحیی نورانی ظهر امروز با تبیین اهمیت انتخابات پیش‌رو و نقش آن در شکل‌گیری حماسه سیاسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نماد جمهوریت نظام و نیز اراده مردم در اداره کشور است.

وی افزود: انتخابات می‌تواند از بعد داخلی تأثیر به سزایی در افزایش سطح آگاهی‌ها، وحدت و امید در جامعه و در بعد خارجی تقویت امنیت کشور و ایجاد پشتوانه و مشروعیت مردمی برای نظام جمهوری اسلامی در روابط خارجی را در پی داشته باشد.

نورانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از ملت بزرگ ایران به ویژه مردم شریف شهرستان چناران خواست با حضور حماسی و آگاهانه خود در انتخابات پیش‌رو، زمینه ارتقا کارآمدی و توسعه روزافزون کشور را فراهم سازند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی چناران ادامه داد: قانون تشکیل شوراها یکی از اصول قانون اساسی است و شوراها مظهر مردم‌سالاری دینی هستند.

نورانی، انتخابات را یک فرآیند سه بعدی دانست که در این فرآیند، حقوقی را باید برای حاکمیت، حقوقی را برای مردم و حقوقی را برای کاندیدهای انتخاباتی در نظر گرفت که این حقوق به هیچ وجه نباید قربانی دیگری شود.

وی افزود: حفاظت و صیانت از این فرآیند سه وجهی به عهده هیئت‌های اجرایی و نظارت است لذا هر گونه اشکالی که در این روند ایجاد شود، قطعاً حقوقی از ملّت، نظام و یا داوطلب تضییع می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که برگزاری و نظارت بر اجرای انتخابات در کشور ما بر عهده مردم است، لذا صحت و سلامت انتخابات از ضمانت بالایی برخوردار است.

نورانی با اشاره به کلام امام راحل (ره) مبنی بر اینکه نباید آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشیم، مهم‌ترین رسالت هیئت نظارت و ناظران انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را رعایت عدالت، بی‌طرفی و نظارت بر اجرای انتخابات دانست.

وی با تأکید بر مسئولیت و امانت سنگینی که بر دوش هیئت نظارت است، گفت: ملاک و معیار ما در تأیید یا رد صلاحیت نامزدها، قانون است و هیچ‌گونه سلیقه شخصی در این امر دخیل نیست و تمام سعی خود را می‌کنیم که هیچ حقی از مردم و کاندیداها ضایع نشود.

وی تأکید کرد: باید تلاش شود این کرسی‌ها در اختیار افرادی قرار گیرد که صلاحیت‌های لازم را داشته باشند.

رئیس هیئت نظارت شهرستان چناران با اشاره به همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این انتخابات دو هیئت اجرائی مستقل زیر نظر وزارت کشور، اجرای آن را به عهده دارند و دو مجموعه هم بر اجرای صحیح آن نظارت می‌کنند، که ناظران شورای محترم نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری و ناظران مجلس شورای اسلامی بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت می‌کنند.

وی در ارتباط با برنامه زمانبندی انتخابات بیان کرد: برنامه انتخابات از 21 فروردین رسما آغاز شده و از 26 فروردین ثبت‌نام کاندیداها شروع می‌شود و تا یک هفته ادامه می‌یابد و سپس صلاحیت‌های افراد نام‌نویسی شده بررسی و نتیجه به هیئت اجرایی و خود نامزدهای انتخاباتی حداکثر تا تاریخ 12 خرداد اعلام می‌شود.

نورانی ادامه داد: تبلیغات و فعالیت انتخاباتی کاندیداها از هشت روز مانده به روز رأی‌گیری آغاز و 24 ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری به پایان می‌رسد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی خارج از این بازه زمانی، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی چناران بیان کرد: با تبلیغات زودهنگام و خارج از موعد و عرف داوطلبان نیز برخورد جدی می‌شود و در این مسیر هر رفتار خارج از عرف و قانون در تعیین صلاحیت‌ها و تایید آراء مورد توجه است.

وی یادآور شد: با تعامل با ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان و برگزاری جلسات مشترک بتوان از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی پیشگیری کرد.

نورانی خاطرنشان کرد: تمام ناظران شعب اخذ رأی که از میان معتمدان مردم انتخاب می‌شوند با پیروی از قانون زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور، با نشاط و سالم را در شهرستان شهیدپرور چناران فراهم آورند.

انتهای پیام/70001/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول