اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه جهاد اقتصادی همدان تأکید داد

گسترش مشاغل خانگی اولویت بسیج سازندگی

مسئول دبیرخانه جهاد اقتصادی همدان گفت: هدف بسیج سازندگی طی امسال گسترش مشاغل خانگی و سرمایه‌گذاری بر روی آن به منظور اشتغالزایی فردی است که اجرای این مهم همکاری سازمان‌های مرتبط را می‌طلبد.

گسترش مشاغل خانگی اولویت بسیج سازندگی

حسن عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به قرارداد بین سپاه و سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به این قرارداد ما در 10 عرصه فعالیت خواهیم داشت.

وی افزود: یکی از عرصه‌های فعالیت ما تولید مرغ بومی بوده که در این راستا بسیج سازندگی استان با توزیع جوجه‌های 60 روزه در روستاها فعالیت دارد.

مسئول دبیرخانه جهاد اقتصادی همدان با اشاره به استقبال خوب متقاضیان در این زمینه تصریح کرد: تاکنون‌ 3 هزار و 200 قطعه جوجه بین متقاضیان توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رویکرد استان به سمت کاشت درختان مثمر است، در زمینه درختکاری در سطح شهر نیز 30 درخت گردو در فروردین  امسال در شهرستان اسدآباد توسط بسیج سازندگی کاشته شده است.

عباسی با اشاره به 10 عرصه فعالیت بسیج سازندگی ابراز داشت‌: این عرصه‌ها شامل فرآوری و بسته‌بندی انواع میوه‌های خشک، فرآوری و بسته‌بندی سبزیجات، مدیریت ضایعات کشاورزی و زباله روستایی و تبدیل آن به کود ورمی، طیور و ماکیان، ایجاد سیستم جمع‌آوری شیر در دامداری‌های سنتی و پرورش آبزیان در مسیر و مجاورت چاه‌های آب کشاورزی است.

وی تأکید کرد:‌ با توجه به وجود آب کشاورزی در استان همدان و آماده بودن بستر‌های فعالیت سعی شده از این موهبت به دو منظور آبیاری و پرورش آبزی استفاده شود.

مسئول دبیرخانه جهاد اقتصادی همدان بیان داشت:‌ تولید ماهی‌های زینتی، قارچ خوراکی و ایجاد گلخانه‌های کوچک خانگی از دیگر بسترهایی است که بسیج سازندگی در سطح استان فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: در این زمینه‌ها اقدامات و کارهای نخستین صورت گرفته و امید است بتوانیم این مهم را اجرایی کنیم.

عباسی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری یادآور شد: هدف از فعالیت‌ در این عرصه‌ها خودکفایی در راستای حماسه اقتصادی و اشتغالزایی است.

وی تأکید کرد: سال گذشته به منظور حمایت از تولید داخلی نامگذاری شد و نامگذاری امسال نیز با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در راستای تسریع و تکمیل این امر است.

*برگزاری همایش کارآفرینی در راستای اشاعه فرهنگ تولید

مسئول دبیرخانه جهاد اقتصادی همدان با بیان اینکه در حال حاضر قرار است پنج عرصه توسط بسیج سازندگی عملیاتی شود، اظهار کرد: از مهمترین این عرصه‌ها تولید مرغ بومی، کود ورمی و پرورش آبزیان است.

وی اضافه کرد: از طرح‌های دیگر در استان که در راستای بحث تولید و اشتغالزایی باشد نیز حمایت می‌شود و بعد از بررسی طرح‌ها وام در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

عباسی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی شهرستان‌ها طرح خود را ارائه دهند، ابراز داشت: بعد از بررسی و تأیید، طرح برای اعتبارات به موسسه نگار نصر معرفی می‌شود که این موسسه نیز ضمن ارائه آموزش، وام مورد نیاز را اعطا می‌کند.

وی یادآور شد: هدف و رویکرد بسیج سازندگی طی امسال گسترش مشاغل خانگی و سرمایه‌گذاری بر روی آن به منظور اشتغالزایی فردی است که اجرای این مهم همکاری سازمان‌های مرتبط با این امر را می‌طلبد.

مسئول دبیرخانه جهاد اقتصادی همدان گفت: در راستای پشتیبانی و حمایت از این مهم نیز برنامه‌ریزی لازم برای عرضه این تولیدات به بازار صورت گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل تعاونی‌ها توسط بسیج سازندگی تصریح کرد: تشکیل این تعاونی‌ها به عنوان پشتوانه‌ای برای تولیدات به شمار می‌رود تا کسانی که وارد این عرصه می‌شوند دغدغه‌ای برای فروش و عرضه نداشته باشند.

عباسی با اشاره به دیگر برنامه‌ها از قبیل همایش کارآفرینی عنوان کرد: در راستای اشاعه فرهنگ تولید سازمان بسیج سازندگی در نظر دارد در سال حماسه سیاسی و اقتصادی نمایشگاهی را با موضوع کارآفرینی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام و منزلت زن در کانون بسیج سپاه ناحیه ملایر برگزار کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زنان کارآفرین می‌توانند با شرکت در این نمایشگاه، محصولات تولیدی و دستاوردهای خود را عرضه کنند.

انتهای پیام/89006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول