اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر مطرح کرد

لغو تعطیلی و مرخصی مدیران / فعالیت ستاد انتخابات در مناطق زلزله‌‌زده

استاندار بوشهر گفت: همه مدیران و مسئولان استان صددرصد آماده باش هستند و تا بازسازی مناطق زلزله‌زده مرخصی و تعطیلی ندارند.

لغو تعطیلی و مرخصی مدیران / فعالیت ستاد انتخابات در مناطق زلزله‌‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در جمع مدیران و مسئولان استان در بخشداری شنبه بر ارائه خدمات بیشتر و بهینه به آسیب‌دیدگان زلزله‌زده تاکید کرد و گفت: هر چند کار با نظم و انضباط به پیش می‌رود و در ارزیابی‌ها عملکرد مطلوب و قابل قبولی ارائه شده است، ولی باید خدمات بیشتر و بهینه به این عزیزان عرضه شود.

وی با تاکید بر این نکته که اولویت کار در استان رسیدگی به مناطق زلزله‌زده است، تصریح کرد: فعالیت انتخاباتی نباید فعالیت و خدمات به زلزله زدگان را تحت الشعاع قرار دهد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ستاد انتخاباتی در مناطق زلزله‌زده هم از امروز شروع به ‌کار کند، بیان کرد: بخشدار شنبه باید افرادی که متصدی امور انتخابات هستند را از امروز در محل تعیین شده مستقر کند تا کار به روال عادی خود دنبال شود.

حسنوند بر تشکیل سامانه سایت اداری بهسازی و بازسازی مناطق زلزله‌زده تاکید کرد و افزود: با تشکیل این سامانه که مرکز آن در بخش شنبه قرار خواهد داشت، خدمات ارائه شده و نیازهای زلزله‌زدگان مشخص و بازسازی این مناطق با تسریع انجام خواهد شد.

وی راه اندازی سامانه سایت اداری را برای سرعت بخشی در خدمات‌رسانی و بازسازی مناطق زلزله زده دانست و گفت: این سایت در تمام روستاها و مناطقی که زلزله به آنها آسیب رسانده باید ایجاد شود.

استاندار بوشهر گفت: از امروز زندگی در مناطق زلزله‌زده به شکل عادی در خواهد آمد و دانش‌آموزان نیز باید از امروز فعالیت‌های درسی خود را آغاز کنند.

حسنوند تاکید کرد: ورود تمام خبرنگاران به استثنای خبرنگاران صدا و سیما باید با مجوز و هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی باشد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی مناطق زلزله‌زده طبق مصوبه هیئت دولت به عهده بنیاد مسکن است، بیان کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند با هماهنگی معاون عمرانی استاندار در کنار بنیاد مسکن کار بازسازی را آغاز کنند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: شرکت توزیع نیروی برق باید در روشنایی شهرها و روستاهای زلزله زده بکوشد و روشنایی در این مناطق باید در اسرع وقت اجرایی شود.

حسنوند با بیان اینکه کار جمع آوری کمک‌های مردمی به‌عهده کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است، تصریح کرد: توزیع غذا و مواد غذایی در این مناطق با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت باید صورت گیرد و سازمان بهزیستی هم باید از امروز ریکاوری آسیب دیدگان را آغاز کند تا مردم آسیب دیده به زندگی عادی خود برگردند.

وی ایجاد سرویس بهداشتی و حمام در نقاط زلزله‌زده را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در 8 نقطه تعیین شده در این مناطق باید این امکانات مستقر شود.

استاندار بر ایجاد شعبه بانک مسکن در شنبه تاکید کرد و افزود: ایجاد سامانه عابر بانک در شنبه باید در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

حسنوند توزیع مایحتاج زلزله‌زدگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: تا پایان امروز باید پنج هزار تخته پتو و دو هزار دستگاه چادرگروهی که نیاز اولیه آسیب دیدگان است، توزیع شود.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول