اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی خبر داد

گرفتن 20 مجوز برای تاسیس خانه بهداشت در بیرجند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: تعداد خانه‌های بهداشت در سال گذشته در بیرجند افزایش داشته و برای ایجاد 20 خانه بهداشت جدید مجوز گرفته شده است.

گرفتن 20 مجوز برای تاسیس خانه بهداشت در بیرجند

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با مجموع عملکرد نظام بهداشتی خراسان جنوبی در سال گذشته اظهار داشت: تعداد 20 مجوز برای تاسیس خانه بهداشت در شهرستان بیرجند در سال گذشته گرفته شده که نسبت به سال 90 روند رو به افزایشی داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از واحد‌های ارائه دهنده خدمات بهداشتی به روستاییان مرکز بهداشتی درمانی روستایی است، گفت: تعداد هشت مرکز بهداشتی درمانی روستایی جدید در سال گذشته احداث شده که تعداد کل این مراکز به 50 مورد در سطح بیرجند رسیده است.

وجود تنها یک پایگاه بهداشتی روستایی در بیرجند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای افزایش تعداد مراکز تسهیلات زایمان هیچ اقدامی در سال گذشته صورت نگرفته، ادامه داد: تعداد هفت مرکز تسهیلات زایمان در بیرجند وجود دارد که تعداد آن طی دو سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.

مهدی‌زاده از احداث هفت پایگاه بهداشتی شهری در سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد این پایگاه‌ها به 45 مورد رسیده است که روند رو به افزایشی را نسبت به سال 90 نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های بهداشتی روستایی بسیار کم است، تصریح کرد: در سال 90 فقط یک پایگاه بهداشتی روستایی در بیرجند داشته‌ایم که در سال گذشته به سه پایگاه رسیده، ولی باز هم در این بخش با کمبود روبرو هستیم.

فعالیت 7 مرکز بهداشت شهرستان به صورت شبانه‌روزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی فعال در استان به صورت روزانه و شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: تعداد این مراکز در سال گذشته روند رو به کاهشی را نشان می‌دهد.

مهدی‌زاده گفت: تعداد 10 مرکز بهداشت شهرستانی در سال گذشته مشغول به خدمت‌رسانی به مردم بوده‌اند که از این تعداد هفت مرکز به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه فقط یک مرکز بهداشت استانی در خراسان جنوبی وجود دارد، متذکر شد: هیچ اقدامی تاکنون برای افزایش تعداد این مرکز صورت نگرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تعداد واحد قرنطینه مصوب نیمه فعال یک واحد و تعداد واحد قرنطینه مصوب غیرفعال در سال گذشته پنج واحد بوده که نسبت به سال 90 افزایش نشان می‌دهد.  

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول