اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته

صادرات صنایع‌دستی همدان 9 درصد کاهش یافت

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همدان گفت: سال گذشته بیش از 26 میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی داشتیم که با کاهش 9 درصدی مواجه بودیم.

صادرات صنایع‌دستی همدان 9 درصد کاهش یافت

بهجت عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به کاهش 9 درصدی صادرات صنایع‌‌دستی همدان طی سال گذشته اظهار داشت: بر این اساس در سال گذشته، 26 میلیون و 386 هزار و 141 دلار صنایع‌دستی از همدان صادر شد.

وی تصریح کرد: میزان صادرات صنایع‌دستی به صورت رسمی 23 میلیون و 442 هزار و 141 دلار و صادرات غیررسمی در این مدت دو میلیون و 944 هزار دلار بوده است.

معاون صنایع‌‌دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همدان عنوان کرد: سفال، شیشه دست‌ساز، مجسمه ‌پلی‌استر، مجسمه گچی، گلیم، سبد چوبی، فرش، مبلمان، تابلوی چوبی، گل مصنوعی، مصنوعات حصیری، مصنوعات خاتم‌کاری، آینه و شمعدان و جاجیم از جمله اقلام صادر شده به شکل رسمی است.

وی بیشترین میزان صادرات صنایع‌دستی را در سفال عنوان کرد و افزود: سفال به ارزش 14 میلیون و 606 هزار و 466 دلار به صورت رسمی به کشورهای عراق، هلند، امارات، ترکیه، قطر، آلمان، ایتالیا، بلغارستان، دانمارک و کویت ارسال شد.

عباسی اظهار داشت: سایر اقلام صنایع‌دستی به کشورهای عراق، بلغارستان، ترکیه و کویت که عراق سهم بیشتری داشته، صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات غیررسمی صنایع‌دستی نیز اظهار داشت: سفال، مرواربافی، فرش چرمی و سایر اقلام صنایع‌دستی نیز به صورت غیررسمی از مرزهای بندر گناوه، تهران، ایلام، مهران، مرز باشماق و باکو به کشورهای امارات، هلند، عراق، آذربایجان، تونس و سودان صادر شد.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همدان از کاهش 35 درصدی صادرات صنایع‌دستی در اسفندماه سال قبل خبر داد و عنوان کرد: در اسفندماه سال گذشته دو میلیون و 302 هزار و 380 دلار صادرات صنایع‌دستی داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: همدان در اسفندماه سال قبل، یک میلیون و 924 هزار و 880 دلار به صورت رسمی و 377 هزار و 500 دلار به صورت غیررسمی صادرات صنایع‌دستی داشته است.

عباسی با اشاره به این‌که سفال همواره دارای بالاترین میزان صادرات بوده است، گفت: شیشه ‌دست‌ساز، مجسمه پلی‌استر، مجسمه گچی، مبلمان، فرش، تابلو چوبی، مصنوعات حصیری، آینه و شمعدان چوبی و جاجیم به ترتیب بالاترین میزان صادرات را داشته‌اند.

وی در پایان افزود: سفال و مروار در اسفندماه سال گذشته از مرزهای گناوه و باشماق به کشورهای امارات، هلند و عراق صادر شده است.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول