اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد

تولید 15 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در تولید انواع محصولات کشاورزی از 3 میلیون و 900 هزار تن به مرز 15 هزار تن رسیده است.

تولید 15 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌اشرف منصوری عصر امروز در چهل و سومین جلسه ستاد اجرایی طرح توسعه کشاورزی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از 3 هزار و 150 طرح پذیرفته شده در طرح توسعه کشاورزی استان، یک‌هزار و 776 طرح به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

منصوری تصریح کرد: از مجموع 37 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی، 33 میلیارد در زمینه‌های مختلف کشاورزی انعقاد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه استان کرمانشاه در تولید انواع محصولات کشاورزی از 3 میلیون و 900 هزار تن به مرز 15 هزار تن رسیده، اما همچنان نیاز به کار بیشتر در بخش‌های کشاورزی، باغ‌داری و آبزیان وجود دارد.

وی رشد انعقاد قرارداد از جلسه گذشته کشاورزی تاکنون را 6 درصد دانست و افزود: اعتبارات ابلاغی از 71 درصد به 77 درصد رسیده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، هشت هزار هکتار اراضی ملی واگذار شده و 18 هزار هکتار دیگر نیز در انتظار واگذاری است.

وی ادامه داد: از طرح‌های انعقاد قرارداد شده، 3 هزار و 960 مورد بازرسی صورت گرفته و بیش از نیمی از این پرونده‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته با توجه به محدودیت اعتبارات، طرح آبیاری زیر فشار با موانعی روبه‌رو شد، گفت: در سال 90 و 91، 15 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه مجهز به سیستم آبیاری زیر فشار شد.

وی افزود: تامین برق ایستگاه‌های پمپاژ در مسیر رودخانه قره‌سو تا هرسین، 50 درصد پیشرفت داشته که در نوع خود کم‌نظیر است.

منصوری همچنین اعتبار مورد نیاز برای طرح تامین برق ایستگاه‌های پمپاژ مسیر رودخانه قره‌سو را یک‌میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول