اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان خبر داد

کاهش 60 درصدی میزان بارندگی در نهبندان

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از کاهش 60 درصدی میزان بارندگی در این شهرستان طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

کاهش 60 درصدی میزان بارندگی در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدمهدی عظیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوع خشکسالی و زلزله خاموش حاکم بر این منطقه اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله نهبندان امسال نیز این مهم در شهرستان استمرار پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در سطح خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: اما این مهم در شهرستان نهبندان با کاهش 60 درصدی روبرو بوده است.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: خشکسالی و تاثیرات و اثرگذاری منفی آن را در عملکرد کشاورزان، عشایر و کاهش تولید در بخش دام شاهد هستیم.

عظیمی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های چند ساله سبب ترک عشایر از مناطق عشایری نهبندان شده است، افزود: مخاطرات و بیماری‌های مختلفی هم‌اکنون دامن‌گیر کشاورزان، دامداران، عشایر و سایر مردم نهبندان شده و تهدیدی جدی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در این شهرستان به دلیل خشکسالی و بارندگی‌های کم قنوات نیز کم آب شده و به نوعی به بخش کشاورزی و دامداری لطمه وارد شده است.

فرمانداری نهبندان تعداد روستاهایی که در این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شوند را حدود 100 روستا عنوان کرد و گفت: به دلیل خشکسالی‌های چندین ساله آبرسانی سیار نیز به مزارع و زمین‌های کشاورزی هم رسیده و در برخی نقاط محصولات کشاورزی توسط آبرسانی سیار آبیاری می‌شوند.

عظیمی با بیان اینکه در راستای کاهش اثرات خشکسالی در بخش‌های مختلف شهرستان جلساتی با مدیران دستگاه‎‌های اجرای نهبندان داشته‌ایم، اظهار داشت: ماحصل این جلسات مکاتباتی با استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل استانی بوده است.

وی ادامه داد: در این زمینه پیشنهاداتی نیز ارائه شده که در بحث مراتع نیز باید اقدامات بین‌المللی انجام شود و از طرفی نیز مسئولان کشوری در این شهرستان باید دید باز و نگاه مثبتی داشته باشند.

فرماندار نهبندان متذکر شد: با توجه به میزان بارندگی بسیار کم در این شهرستان مسئولان و مدیران استانی باید به نهبندان توجه ویژه و جدی داشته باشند.

انتهای پیام/69003/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول