اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 12

آغاز فرآیند ثبت‎نام کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستا در گرگان

از صبح روز گذشته فرآیند ثبت‎نام کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستا در گرگان و دو بخش مرکزی و بهاران آغاز شده است.

آغاز فرآیند ثبت‎نام کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستا در گرگان

در روزهای مختلف سال با توجه به اتفاقات و موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر موضوع‎های جاری در جامعه، حال و هوای اهالی رسانه و مردم رنگ آن اتفاقات را به خود می‎گیرد.

حرف های درگوشی و آشکار مردم و مسئولان در مورد کاندیدای احتمالی

از اوایل سال گذشته نیز روز به روز با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا که در خرداد 1392 برگزار می‎شود نقل مجالس و حرف های درگوشی و آشکار مردم و مسئولان به طرف صحبت‎هایی از کاندیدهای احتمالی، ائتلاف‎ها، شخصیت مورد انتظار برای حضور در صحنه هر دو انتخابات و صحبت‎های مشابه پیش می‎رود.

در روزهای پایان سال گذشته و به خصوص از شش ماهه دوم سال 1391، ایام نوروز سال1392 و هفته‎های بعد از آن شخصیت‎های مطرح که احتمال حضور آنها در عرصه کاندیداتوری در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری بیشتر به ذهن می‎رسد با حضور در محافل و مجالس رسمی و غیررسمی، هیئت‌ها و مجالس عزاداری، مجالس درگذشت اموات و محافل مختلف، ارسال پیامک و روش‎هایی از این دست سعی در شناساندن بیشتر خود به مردم هستند و این نکته نیز جالب توجه است که برخی از آنها هنوز در جایگاه کاری و سمت شغلی خود قرار دارند.

شور انتخابات شوراها هر چند زیر سایه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است اما آنچنان داغ است که همه منتظر هستند ببینند چه کسانی حضور رسمی خود را با عنوان کاندید اعلام می‎کند.

آغاز فرآیند ثبت نام کاندید‎های انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا / حضور اعضای شورای شهر و شهرداری در فرمانداری گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صبح امروز با شروع فرآیند ثبت‎نام از کاندید‎های انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور فرمانداری شهرستان گرگان نیز از ابتدای وقت اداری فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرده است.

از جمله مسائلی که در راهروی ستاد برگزاری انتخابات مستقر در فرمانداری گرگان چشم را به خود خیره می‎کرد حضور گسترده و فعال اعضای ستاد و حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و به خصوص شهردار گرگان بود که به احتمال زیاد برای ثبت نام در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان در روز اول ثبت نام حضور پیدا کرده بودند.

اما در روز اول ثبت‎نام، نام خبرسازترین عضو شورای اسلامی شهر گرگان بر خلاف اعلام اکید وی در خصوص حضور در عرصه انتخابات با تیمی قوی و اراده محکم در لیست ثبت نام شدگان مشاهده نشد که احتمال می‎رود در روزهای آینده برای ثبت نام به این ستاد مراجعه کند.

شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور همانند گذشته فراهم شده است

فرماندار گرگان پس از بازدید از محل ثبت نام  داوطلبان در ستاد برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان در گفت‎و‎گوی اختصاصی با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: از ابتدای بهمن‎ماه 1391 فعالیت ما برای اندیشیدن تدابیر لازم در راستای برگزاری انتخابات سالم و پرشور همانند انتخابات‎های گذشته آغاز شده است.

حیدرعلی احمدی ادامه داد: موضوع‎ها و مسائل مختلف از نظر پشتیبانی و مسائل فنی، مسائل امنیتی و انتظامی و دیگر مسائل مرتبط به طور کامل پیش بینی شده و تا حدود بسیار زیادی به سمت عملیاتی شدن نیز پیش رفته‎ایم.

هیئت اجرائی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا مشخص شده است

وی تصریح کرد: از 21فروردین سال جاری که به دستور وزیر کشور آغاز فرآیند رسمی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به استانداری‎ها و فرمانداری‎های سراسر کشور ابلاغ شد، فرمانداری گرگان از روز 22فروردین ماه امسال فعالیت خود را برای تعیین ترکیب هیئت اجرایی این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با انتخاب افرادی که معتمدین مردم هستند و در بین مردم خوش‎نام می‎باشند آغاز کرده و این افراد تعیین شده‎اند.

فرماندار گرگان افزود: در این ترکیب 13نفره، هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان عضو علی‎البدل انتخاب شدند که یک زن به نمایندگی از جامعه زنان، یک روحانی، کارمند و نماینده اقشار مختلف وظیفه اجرای فرآیند انتخابات شورای اسلامی شهر را بر عهده دارند.

احمدی متذکر شد: این ترکیب در دو حوزه بخش مرکزی و بهاران هم تشکیل شده و همه آماده برگزاری انتخابات پرشور هستند.

ستاد انتخابات شهرستان گرگان با تشکیل کمیته‎های مختلف فعال است

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات شهرستان گرگان با تشکیل کمیته‎های امنیت، فناوری اطلاعات، پشتیبانی و تدارکات، تبلیغات و اطلاع رسانی فعال و آماده برای اجرای برنامه‎های ابلاغی از سوی وزارت کشور و ستاد انتخابات کل کشور برابر روزشمار است.

وی تاکید کرد: فرماندار گرگان به عنوان رئیس ستاد انتخابات مرکز استان بر تمام اقدام‎های انتخاباتی شهرهای گرگان، جلین و سرخنکلاته برابر قانون ایفای نقش می‎کند.

شروع ثبت‎نام داوطلبان از دفاتر پیشخوان خدمات دولت الکترونیک

احمدی اعلام کرد: برابر روزشمار از تاریخ 26 فروردین‎ماه سال جاری تا اول اردیبهشت 1392 فرآیند ثبت‎نام از کاندیداهای شورای اسلامی گرگان، جلین و سرخنکلاته در محل فرمانداری گرگان انجام خواهد گرفت.

وی همچنین ابراز داشت: داوطلبان شهر و روستا نیز می‎توانند برای ثبت‎نام ابتدا به دفاتر پیشخوان خدمات دولت الکترونیک در شهر و روستا مراجعه و سپس با دریافت کد رهگیری به فرمانداری و بخشداری‎های تابعه برای ثبت‎نام نهایی اقدام کنند.

داوطلبان به شرایط قید شده در قانون دقت کنند

فرماندار گرگان خاطر نشان کرد: داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر و روستا در مهلت ذکر شده همه روزه به همراه اصل کارت ملی و شناسنامه عکس‎دار، چهار قطعه عکس جدید  3*4 و دو نسخه تصویر از تمام صفحه‎های شناسنامه و کارت ملی، اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا مدرکی که دال بر مشخص بودن خدمت وظیفه عمومی باشد، اصل و تصویر مدرک تحصیلی معتبر و ارائه گواهی قبول استعفا برای اشخاصی که مشمول ماده 28 قانون انتخابات می‎باشند به دفاتر پیشخوان دولت واقع در شهر و روستا مراجعه نمایند.

احمدی گفت: همچنین داوطلبان به شرایط قید شده در ماده 26،28،30 و بند چهار ماده 28 قانون برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا دقت لازم را داشته باشند تا در فرآیند ثبت‎نام دچار مشکل نشوند.

برای داوطلبان ثبت نام شورای اسلامی روستاهایی که زیر یک هزار و 500 نفر جمعیت می‎باشند مدرک تحصیلی زیر دیپلم و روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت حداقل مدرک فوق‎دیپلم و بالای 20 هزار نفر حداقل مدرک لیسانس مورد نیاز است

فرمانداری گرگان در ساعات اداری و غیر اداری فرآیند ثبت‎نام را انجام می‎دهد

فرماندار گرگان بیان کرد: داوطلبان می‎توانند در مدت ذکر شده در ساعات اداری و غیر اداری از ساعت هشت صبح الی پنج بعداز ظهر برای ثبت‎نام به فرمانداری و بخشداری‎های تابعه مراجعه کنند.

215شعبه اخذ رای در گرگان فعال خواهد شد

احمدی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که چه تعداد شعب اخذ رای و نیروی اجرایی در روز انتخابات فعال خواهد بود گفت: برابر انتخابات گذشته و پیش‎بینی‎ها تا به این لحظه تعداد 215 شعبه اخذ رای که 65 شعبه در بخش مرکزی، 47 شعبه در بخش بهاران و 103 شعبه در شهرستان گرگان فعال خواهد شد تا فرآیند اخذ رای با کمترین مشکل انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه اجرا نیز مطابق استاندارد  و ترکیب انتخابات گذشته  در هر شعبه اخذ رای با عوامل انتظامی هفت نفر نیروی اجرایی حضور خواهد داشت که تعداد شعب و تعداد نیروی بکارگیری در شعبه با نظر هیئت اجرائی قابل تغییر خواهد بود.

پیش بینی می‎شود بر اساس شنیده‎ها و مطالب عنوان شده به صورت رسمی و غیر رسمی تعداد داوطلبان ثبت نام و به عبارتی کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان گرگان و دو بخش مرکزی و بهاران به تعداد قابل توجهی خواهد رسید.

انتهای پیام/83004/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول