اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد استان زنجان خبر داد

صدور 125 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در زنجان

مدیر کل استاندارد استان زنجان از صدور 125 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان زنجان خبر داد.

صدور 125 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در زنجان

داود کارگر زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: صدور پروانه استاندارد در راستای افزایش و ارتقای سطح استاندارد کالاهای تولیدی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته34 فقره پروانه استاندارد مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی در استان صادر شد، اضافه کرد: همچنین در این مدت 33 فقره مربوط به مصالح ساختمانی نیز صادر شد.

مدیر کل استاندارد استان زنجان در ادامه با اشاره به صدور14 فقره پروانه استاندارد در بخش صنایع شیمیایی گفت: در زمینه صنایع مکانیک و فلزشناسی نیز 19 فقره پروانه استاندارد در استان صادر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور 12 فقره در صنعت برق و الکترونیک اشاره داشت و گفت: همچنین در صنایع نساجی و سلولزی نیز 9 فقره پروانه استاندارد صادر شد.

کارگر زاده در ادامه با اشاره به صدور سه فقره پروانه استاندارد در مهندسی پزشکی و یک فقره در بخش خدمات خدمات افزود: آمار پروانه‌های صادر شده توسط این اداره کل نسبت به میزان مصوب سال 91 از افزایش 187 درصدی برخوردار بود.

وی به علل افزایش صدور پروانه‌های استاندارد اشاره داشت و گفت: همت و تلاش کارکنان این اداره کل و پر رنگ شدن مطالبه استاندارد در بازار از علل اصلی رشد آمار صدور این نوع پرونده‌ها است.

کارگر زاده در ادامه با تشریح شرایط حاکم بر بازار و رقابت کیفی تولید کنندگان در این عرصه گفت: امروز توجه و تاکید مشتری به کیفیت، تولیدکننده را ناگزیر به حفظ و ارتقای کیفیت از طریق رعایت استانداردها می‌کند.

وی افزود: تنوع برندها و ورود نام‌های جدید در عرصه تولید، موجب گستردگی حق انتخاب مشتریان و شکسته شدن بازارهای انحصاری شده است به نحوی که تولید کنندگان به منظور جلب رضایت مشتریان و باقی ماندن در بازار به دنبال ساز و کارهای مناسب و ارتقای کیفی محصولات خود می‌شوند.

مدیر کل استاندارد استان زنجان در ادامه با اشاره به آگاه‌سازی صورت گرفته در جامعه افزود: در حال حاضر عمومی نشان استاندارد را ضامن سلامت و کیفیت  محصول می‌دانند به نحوی که مردم از خرید کالاهای فاقد نشان استاندارد امتناع می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاثیر عوامل مختلف موجب می‌شود، تولیدکنندگان توجه بیشتری در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات داشته باشند.

انتهای پیام/73005/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول