اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای زنجان خبر داد

دستگیری مجرم اینترنتی در زنجان

رئیس پلیس سایبری فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری یک مجرم اینترنتی گفت: شهروندان به منظور حفظ اطلاعات و امنیت کارت‌های عابر بانک شخصی خود به هشدارهای پلیس فتا توجه کنند.

دستگیری مجرم اینترنتی در زنجان

نصرت الله امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پی وصول شکوائیه‌ای با موضوع برداشت از حساب بانکی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات مقدماتی شاکی اظهار داشت به جز همسرش کارت بانکی و اطلاعات حساب در اختیار شخص دیگری نبوده و هیچ گونه آشنایی با اینترنت ندارد و تا به حال خرید اینترنتی نیز نداشته است.

رئیس پلیس سایبری فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: همسر شاکی در تحقیقات پلیس اظهار کرد با استفاده از کارت خانمش از سایتی نرم‌افزار خریداری و پس از آن متوجه شده علاوه بر قیمت نرم افزار مبلغ فوق نیز از حساب کسر شده و مدعی شد اطلاعات حساب همسرش هک شده است.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های فنی و کار کارشناسی مشخص شد خریدهای صورت گرفته از درگاه معتبر بوده تصریح کرد: هیچ‌ گونه سوء استفاده از حساب و کارت بانکی توسط افراد غیر صورت نگرفته است.

امیری با اشاره به اینکه پلیس در تحقیقات فنی خود دریافت همسر شاکیه خود اقدام به خرید شارژ اینترنت کرده و قصد فریب پلیس را دارد، ادامه داد: متهم با توجه به مدارک و مستندات موجود ناچار به جرم خود اعتراف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: هر کاراکتر رمزی که به تعداد کاراکترهای رمز عبور خود اضافه ‌کنید میزان امنیت ایجاد شده به وسیله آن چندین برابر افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس سایبری فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: تعداد کلمات و حروف کلمه عبور (رمز دوم و اینترنتی) را حداقل تا هشت مورد انتخاب کنید و هیچگاه اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را از طریق پیامک برای دیگران ارسال نکنید.

وی اضافه کرد: در صورتی که شماره حساب یا شماره کارت به همراه هر یک از اطلاعات محرمانه در اختیار افراد غیرمجاز قرار گیرد امنیت حساب در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2308/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول