اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

نخستین شرکت تعاونی فارغ‎التحصیلان فرش دستباف کشور راه‌اندازی شد

رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت:‌ نخستین شرکت تعاونی فارغ‎التحصیلان فرش دستباف کشور در این استان راه‌اندازی شد.

نخستین شرکت تعاونی فارغ‎التحصیلان فرش دستباف کشور راه‌اندازی شد

علیرضا شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: انتخابات نوبت دوم هیئت مدیره و بازرسی تعاونی فرش دستباف روستایی شهرکرد 9 اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: 25 داوطلب هیئت مدیره و بازرسی برای احراز این پست‌ها انتخاب و معرفی شده‌اند.

شیخی افزود:‌ از این تعداد کاندیدا پنج نفر به عنوان هیئت مدیره اصلی و دو نفر به عنوان علی البدل هیئت مدیره و سه بازرس اصلی و علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه از تولید 160 هزار مترمربع فرش دستباف در این استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون در چهارمحال و بختیاری 100 هزار بافنده بر 50 هزار دار قالی فرش می‌بافند که توان بافت سالانه 400 هزار مترمربع فرش دستباف را دارا هستند.

رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، آمریکا، چین و برخی کشورهای اروپایی از بازارهای هدف فرش دستباف استان هستند.

وی همچنین از تأسیس نخستین شرکت تعاونی فارغ‎التحصیلان فرش دستباف کشور در این استان خبر داد و گفت: شرکت لچک ترنج با عضویت تعدادی از فارغ‎‌التحصیلان و دانش‌آموختگان فرش در گرایش‎های مختلف رنگرزی، طراحی، بافت و مرمت تشکیل شده است.

شیخی افزود: این شرکت تعاونی به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار و ارائه خدمات مورد نیاز بافندگان فرش، انجام فعالیت‌های مربوط به تولید، بازاریابی، تأمین مواد اولیه مرغوب، خرید و فروش، صادرات و واردات راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول