اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سمینار علمی شرکت توزیع برق اصفهان

دستاورد علمی داده‌های سازمانی باید به سمت مدیریت دانش برق برود

سمینار علمی شرکت توزیع برق اصفهان به مدت دو روز در اصفهان برگزار و دستاوردهایی به همراه داشت که مهم‌ترین آن تبدیل داده‌های سازمانی و علمی به سمت مدیریت دانش برق بود.

دستاورد علمی داده‌های سازمانی باید به سمت مدیریت دانش برق برود

به گزارش خبرگزاری  فارس، امروز صنعت برق به عنوان یکی از صنایع زیربنایی نقش مهمی را در توسعه اقتصادی، رفاهی و توسعه پایدار جوامع مختلف ایفا می‌کند، چراکه این صنعت به دلیل امکان به‌کارگیری از تکنولوژی‌های مدرن و ملاحظات زیست محیطی می‌تواند در تمامی زمینه‌ها به عنوان انرژی مناسب انتخاب شود.

دومین سمینار علمی و داخلی شرکت توزیع برق اصفهان در حالی به پایان رسید که توانست؛ دستاوردهای بسیار مطلوبی را در زمینه برق به همراه داشته باشد.

ارسال 491 مقاله به دبیرخانه و ارائه بیش از 170 مقاله، پوستر و نیز برگزاری کارگاه آموزشی به همراه ارائه‌ تجارب کارشناسان در محورهای خدمات مشترکان، مهندسی برق، مدیریت مصرف، پژوهش و تحقیقات و همچنین ارتباط صنعت با دانشگاه، سرمایه‌گذاری‌های حقوقی و اجتماعی بخشی از این دستاوردها بود.

نمایشگاه اختصاصی از دستاوردهای داخلی شرکت توزیع برق اصفهان و توانمندی‌های صنایع همکار در سطح استان در شش غرفه و ارائه خدمات غیرحضوری به مردم و فن‌آوری‌های موجود کشور در راستای خودکفایی صنعت برق، برگزاری چهار کارگروه آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی مورد استقبال در این کارگاه، روش‌ها و راهکارهای تولید علم و تبدیل آن به فن‌آوری به وسیله‌ی سازندگان و ارائه‌دهندگان خدمات از جمله برنامه‌هایی بود که در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

*‌ مدیریت دانش مهم‌ترین هدف سمینار علمی در زمینه برق

حمید علاقمندان، مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان، مهم‌ترین هدف برگزاری این سمینار را مدیریت دانش و به‌کارگیری ذخیره‌های ارزشی و علمی دانست و اظهار کرد: باید بتوانیم مجموعه داده‌های سازمان را به سطح اطلاعات و در نهایت دانش سازمانی تحقق دهیم، چراکه هرم علمی شرکت با شاخصه‌های عنوان شده بهترین شکل و کارایی را دارد.

وی افزود: مجموعه کارکنان شرکت توزیع برق به عنوان ذخیره‌های دانشی هستند که هرکدام می‌توانند چرخه دانش سازمان را در مباحث خلق، توزیع و استفاده به منصه‌ بروز و ظهور برسانند.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق اصفهان ادامه داد: مقالات ارسال شده از سوی کارکنان و شرکت‌های پیمانکاری رشد بسیار خوبی داشته است.

*‌ دبیرخانه دائمی سمینار داخلی شرکت توزیع برق در اصفهان ایجاد شد

وی از ایجاد دبیرخانه دایمی سمینار داخلی شرکت توزیع برق اصفهان خبر داد و گفت: این دبیرخانه در واقع اتاق فکر و ادامه دهنده سیستمی کردن مدیریت دانش در شرکت است.

علاقمندان اجرای مانورهای عملیاتی در امور اجرایی، برگزاری مسابقات شغلی در بخش‌های مختلف، برگزاری کنفرانس داخلی و رویکرد آن در ارائه تجارب همکاران را بهترین راهکارهای شرکت توزیع برق برای استخراج این دانش عنوان کرد.

وی افزود: این سمینار ویژه‌ توانمندی‌های داخلی است و به همین دلیل تمام مقالات تهیه شده از بین کارکنان شرکت انتخاب شده و اطلاع‌رسانی برون سازمانی در این خصوص صورت نگرفته است.

*‌ مشارکت 70 درصدی کارکنان توزیع برق در ارائه‌ مقالات

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان نیز در دومین سمینار داخلی شرکت‌های توزیع برق اصفهان گفت: تولید برق مورد نیاز مردم، نیازمند صرف هزینه‌های اساسی در تأمین زیر ساخت‌های صنعت برق کشور است و اکنون هزینه‌های ایجاد شبکه تا سه برابر افزایش یافته است که سرمایه‌گذاری فراوانی را برای بهبود صنعت برق کشور می‌طلبد.

هوشنگ فلاحتیان، تولید، انتقال و توزیع برق را سه حلقه اصلی این صنعت دانست و افزود: در صورتی که هرکدام از این حلقه‌ها دچار مشکل شود، نارضایتی در مصرف‌کنندگان افزایش می‌یابد و از این رو ارزیابی و سنجش رضایت مشترکان و رسیدگی به خواسته‌های آنها باید یکی از موضوعات اساسی این سمینار در سال‌های آینده باشد.

وی در ادامه با اشاره به بحث مدیریت تقاضا و مدیریت بار  و مصرف گفت: اکنون در جهان به صورت ساعتی بر تعداد مقالات علمی در بخش دیماند افزوده می‌شود و ما نیز باید وقت بیشتری را برای به‌کارگیری علوم و مستند‌سازی آن در شبکه برق کشور صرف کنیم.

فلاحتیان، یکی از اقدامات ضروری در این باره را تعامل با مشترکان در راستای پیک‌زدایی عنوان کرد و افزود: تلاش در زمینه مدیریت بار و مصرف همانند ساخت یک نیروگاه جدید با ارزش است، چراکه 150 مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق به وسیله مشترکان حدود 600 میلیارد تومان به دولت کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان از مشارکت 70 درصدی کارکنان شرکت‌های توزیع برق در ارائه مقالات ابراز خشنودی کرد و گفت: مشارکت کارکنان در مباحث علمی نویددهنده روزهای روشن برای شرکت توزیع برق است.

وی، استقرار سیستم مدیریت دانش را به همکاران خود پیشنهاد داد و اظهار کرد: اجرای سیستمی مدیریت دانش با اهداف مشخص اثربخشی بیشتری به دنبال خواهد داشت.

*‌ دانش باید به اشتراک گذاشته شود، سمینار کافی نیست

مهرداد دادخواه، معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق اصفهان در حاشیه برگزاری این سمینار یکی از راه‌های سیستمی کردن مدیریت دانش و خلق دانش را گفت‌وگوی متقابل عنوان کرد و گفت: برگزاری همایش و یا سمینارهای تخصصی تنها ارائه بخشی از این دانش را  فراهم می‌کند و در مراحل بعدی باید دانش به اشتراک گذاشته شود.

وی در ادامه افزود: در غرفه‌های تجربه تعدادی از کارکنان در 10 دقیقه به صورت شفاهی تجربیات خود را به دیگران ارایه می‌دهند.

وی با به حضور تولید‌کنندگان بخش خصوصی در این همایش اشاره و تصریح کرد: کارکنان این شرکت نقاط قابل بهبود محصولات تولید شده و یا پیشنهادهای خود را با تولید کنندگان در میان می‌گذارند.

*‌ 49  شرکت در اصفهان از تخفیف‌های کاهش مصرف برق برخوردار شدند

سارا صالحی، مدیر خانه فرهنگ مدیریت مصرف برق اصفهان نیز با اشاره به همکاری کارخانه‌های اصفهانی در مدیریت مصرف برق طی سال گذشته بیان کرد: 49 شرکت در سال 91 از تخفیف‌های کاهش مصرف برق برخوردار شدند و همچنین تلاش شد، تجارب و دانش همکاران در زمینه راهکارهای کاهش مصرف در اختیار آنها قرار گیرد.

وی ادامه داد: امسال نیز با آغاز فصل گرما تلاش خواهیم کرد، سطح مشارکت کارخانجات را برای مدیریت بهینه مصرف برق در استان افزایش دهیم و در این راستا اطلاع‌رسانی‌های لازم به زودی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/63012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول