اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور صورت می‌گیرد

افتتاح 2 نیروگاه جدید برق با مجموع ظرفیت 110 مگاوات در اصفهان

همزمان با چهارمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیئت دولت به اصفهان دو پروژه بزرگ در ذوب آهن اصفهان افتتاح می‌شود که یکی از پروژه‌ها افتتاح بزرگترین کارخانه کک سازی و دو نیروگاه جدید با مجموع ظرفیت 110 مگاوات است.

افتتاح 2 نیروگاه جدید برق با مجموع ظرفیت 110 مگاوات در اصفهان

ببه گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، فردا دو کارخانه شامل کک‌سازی شماره سه به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه کک‌سازی خاورمیانه و دو نیروگاه برق با مجموع ظرفیت 110 مگاوات افتتاح می‌شود.

کک‌سازی شماره 3 که 900 هزار تن کک در سال تولید می‌کند، صرفه‌جویی ارزی 300 میلیون یورویی در سال به همراه دارد و میزان صرفه‌جویی دو نیروگاه جدید ذوب‌آهن نیز بیش از 333 میلیارد و 590 میلیون ریال در سال است.

پروژه کک‌سازی که به منظور تأمین کک مورد نیاز کوره بلند شماره سه و امکان استفاده از گاز تولیدی برای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های داخلی این شرکت احداث شده است، برای 481 نفر به صورت مستقیم و بیش از 12 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

پروژه نیروگاه نیز که میزان اشتغالزایی آن 56 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 400 نفر به صورت غیرمستقیم است، موجب رفع نیاز انرژی الکتریکی این کارخانه شده و با استفاده از گازهای فرایندی (گاز کوره بلند و کک‌سازی) تأثیر مهمی در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد.

پروژه کک‌سازی شماره 3 ذوب‌آهن اصفهان و همچنین دو نیروگاه جدید نقش مهمی در بومی‌سازی فناوری ساخت این نوع کارخانه‌ها در کشور ایفا کرده است، چراکه عدم همکاری شرکت‌های خارجی ناشی از فشارهای بین‌المللی سبب شد، متخصصان ذوب‌آهن و پیمانکاران ایرانی با خودباوری و اتکا به توان داخلی این پروژه‌های مهم را با موفقیت به سرانجام برسانند.

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد کک‌سازی شماره 3 ارتفاع هفت متری باتری آن است؛ در حالی که بلندترین باتری کک‌سازی خاورمیانه حداکثر 4.5 متر ارتفاع دارد.

حجم عملیات انجام شده در کک‌سازی، بالغ بر یک میلیون و 200 هزار متر مکعب عملیات خاکی، 25 هزار تن آرماتوربندی، 300 هزار متر مکعب قالب‌بندی، 93 هزار متر مکعب بتن‌ریزی، 240 هزار متر مربع آسفالت و جاده‌سازی، 27 هزار متر‌مربع آجرکاری، 12 هزار تن نصب اسکلت فلزی، 16 هزار تن نصب تجهیزات مکانیکی، 805 هزار متر تجهیزات برقی و 30 هزار تن نسوز چینی است.

هزینه ریالی کک‌سازی شماره سه بیش از یک هزار و 697 میلیارد و 630 میلیون ریال و هزینه ارزی آن 93 میلیون دلار و هزینه ریالی پروژه نیروگاه بیش از 502 میلیارد و 670 میلیون ریال و اعتبار ارزی آن 32 میلیون و 400 هزار دلار است.

انتهای پیام/63012/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول