اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان تأکید کرد

ضرورت استفاده از پرتودهی و فناوری مدرن انرژی هسته‌ای در کشاورزی

فرماندار همدان بر ضرورت استفاده از پرتودهی و فناوری مدرن انرژی هسته‌ای در امور کشاورزی به ویژه نگهداری و ماندگاری محصولات کشاورزی تأکید کرد.

ضرورت استفاده از پرتودهی و فناوری مدرن انرژی هسته‌ای در کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: با توجه به بارش کم، ذخیره سد اکباتان 15 میلیون متر مکعب آب که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 26 میلیون متر مکعب بوده، کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: با وجود مصرف بالای آب در سطح شهر همدان، از میزان ذخیره آب سد اکباتان، 3 میلیون و 200 هزار متر مکعب آب به باغات پائین‌دست سد اکباتان اختصاص یافت تا آنها متضرر نشوند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه همدان با کم‌آبی مواجه است، افزود: باید در روش‌های آبیاری کشاورزی تغییراتی صورت گیرد، به طوری که بحث غرق‌آبی و پرآبی زمین‌های زراعی باید تغییر کند و به گونه‌ای مدیریت مصرف صورت گیرد.

وی با تأکید به اینکه در کشاورزی باید به سمت و سوی فکر و ابداعات جدید حرکت کرد، بیان داشت: در آبیاری مزارع کشاورزی باید به کشت‌های جدید با مصرف آب کم مانند زعفران و طرح‌های نوین روی آورد.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به نامگذاری سال جاری به حماسه اقتصادی یادآور شد: امسال باید سرلوحه امور اقتصادی را کشاورزی قرار داد و چند طرح مقرون به صرفه اقتصادی طراحی کرد، چراکه باید فرهنگ استفاده و مصرف صحیح تغییر یابد.

وی اظهار داشت: استفاده از پرتودهی و فناوری مدرن انرژی هسته‌ای برای نگهداری و ماندگاری محصولات کشاورزی باید در اولویت برنامه‌های کشاورزی قرار گیرد.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه باید به سمت تولید ارگانیک حرکت کرد، افزود: برای توسعه بخش کشاورزی باید به برنامه پنجم توسعه و اسناد بالادستی توجه ویژه‌ای شود.

وی اضافه کرد: در توزیع کود کشاورزی نیز هم به لحاظ نحوه توزیع و هم زمان آن باید مدیریت صحیحی اعمال شود تا کشاورزان دچار مشکل نشوند.

قهرمانی‌مطلق در پایان استفاده از خاک‌ورزها در امور کشاورزی را بسیار مهم و مطلوب عنوان کرد و گفت: خاک‌ورزها در نگهداری خاک بسیار مورد اهمیت هستند و با وجود اینکه شهرستان همدان رتبه نخست استان را در این زمینه کسب کرده، باید بیشتر به آن توجه کند.

انتهای پیام/89003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول