اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان پیش‌بینی کرد

تولید 533 هزار تن محصول کشاورزی در همدان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود تولیدات محصولات کشاورزی در سال جاری به 533 هزار تن برسد که با کمبود بارش و سرما احتمال کاهش و خسارت وجود دارد.

تولید 533 هزار تن محصول کشاورزی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جواد رشیدی در نشست کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه شهرستان همدان دارای 127 هزار هکتار ارضی کشاورزی است، اظهار داشت: براین اساس از این میزان 32 هزار و 590 هکتار آبی و 51 هزار هکتار دیم است.

وی تصریح کرد: در سطح شهرستان همدان 72 واحد گلخانه‌ای سبزی و صیفی با سطح 21 هکتار وجود دارد که رتبه نخست را در استان دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه همدان دارای 11 واحد گلخانه گل و گیاه به وسعت چهار هکتار است، بیان داشت: شهرستان همدان دارای چهار واحد تولید قارچ فعال به وسعت 11 هکتار و 170 واحد دامی دارای پروانه است.

به گفته وی، در سال جاری پیش‌بینی می‌شود، تولید محصولات کشاورزی شهرستان همدان به 533 هزار تن برسد.

رشیدی، کم‌آبی و سرمازدگی را عوامل احتمالی ورود کاستی و خسارت به محصولات امسال دانست و گفت: شهرستان همدان 2 هزار و 400 هکتار گردو، 2 هزار و 700 هکتار انگور و گلابی 163 هکتار زیر کشت دارد.

وی اضافه کرد: شهرستان همدان با سطح زیرکشت 9 هزار هکتار سالانه 68 هزار و 180 تن محصول تولید می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان در پایان با اشاره به مصرف بهینه آب توسط کشاورزان یادآور شد: بسیاری از کشاورزان با عدم صرفه‌جویی و استفاده آب با روش‌های غیرصحیح موجب کمبود آب می‌شوند که اصلاح روش‌های آبیاری به مدیریت آب کمک می‌کند.

انتهای پیام/89003/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول