اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ محسن رضایی:

شهرک کشاورزی ایجاد می‌کنم/ قیمت‌گذاری کنونی گندم را قبول ندارم

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به منظور بررسی و رفع مشکلات کشاورزی در استان‌ها، 10 شهرک کشاورزی در 10 استان ایجاد می‌کنم.

شهرک کشاورزی ایجاد می‌کنم/ قیمت‌گذاری کنونی گندم را قبول ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان دکتر محسن رضایی امروز در همایش حماسه اقتصادی زندگی رفاه و اشتغال در حسینیه دزیانی‌های گرگان اظهار داشت: این شهرک‌ها دارای دانشکده، پژوهشکده، آزمایشگاه اصلاح بذر، خاک و دام، سردخانه، صنایع کشاورزی انواع پزشکی‌های کشاورزی و تجهیزات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه از علم و فناوری داخل کشور باید برای توسعه و پیشرفت کشور بهره بگیریم، ادامه داد: ما علم و فناوری را باید از هر جای دنیا وارد کنیم ولی به جای ورود علم و فناوری آنچه را که داریم از کشور خارج می‌کنیم و از سویی دیگر دانشجویانی که در داخل کشور تربیت می‌شوند به خارج از کشور می‌روند.

به گفته وی شهرک کشاورزی یک مجموعه کامل است که تمامی مشکلات استان‌هایی که قطب کشاورزی هستند را بررسی و رفع می‌کنند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به یارانه سبز گفت: این یارانه به 8 گروه از افراد تعلق می‌گیرد. دسته اول کسانی هستند که کشاورزی را از شکل سنتی خارج و به صورت مدرنیزه انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اصلاح خاک، بذر و دام شامل یارانه سبز می‌شود، بیان کرد: این اصلاح درآمد کشاورز را در هر هکتار چند برابر درآمد فعلی می‌کند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی یکی دیگر از مؤلفه‌های اعطای یارانه سبز است که با این کار اشتغال صنعتی و درآمد کشاورزان افزایش می‌یابد.

رضایی با انتقاد از قیمت هزینه خرید گندم اظهار داشت: قیمت واقعی خرید تضمینی گندم حداقل 800 تومان است ولی دولت گندم را به قیمت 500 تومان از کشاورز داخلی خریداری و به قیمت 900 تومان وارد می‌کند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: من به هیچ عنوان قیمت‌گذاری گندم را قبول ندارم و باید در این قیمت‌گذاری تجدید نظر صورت گیرد.

وی رفع مشکلات مربوط به کشاورزان را یکی دیگر از موارد هشت‌گانه اعطای یارانه سبز عنوان کرد و گفت: گلستان زیبا اما فقیر است و در زیر زیبایی و سرسبزی آن فقر نهفته است. همان‌گونه که چهره این استان گلستان است باطن زندگی مردم هم باید گلستان باشد.

رضایی بر تحول در کشاورزی تأکید کرد و افزود: در حوزه‌های مختلف مانند باغداری، زراعت، شیلات و دام تحول ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/83003/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول