اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی تهدیدی جدی در توسعه کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی را تهدیدی جدی در توسعه کشاورزی دانست.

تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی تهدیدی جدی در توسعه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جمع مدیران جهادکشاورزی استان  گفت: با تلاش‌های انجام یافته توسط اکیپ‌های نظارتی و حمایت نهادهای انتظامی و قضایی، از 111 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در شهرستان‌های استان طی ایام تعطیلات عید نوروز امسال جلوگیری و با تشکیل پرونده قضایی، افراد خاطی به محاکم قضایی معرفی گردیده‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با تاکید به تصویب‌ شورای حفاظت از منابع ملی و دولتی اظهار کرد: هر گونه خرید و فروش و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی، ملی و دولتی بدون استعلام از منابع طبیعی و امور اراضی ممنوع است.

وی تصریح کرد: در طول تعطیلات نوروزی و با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، از تغییر کاربری غیرمجاز در تمام اراضی کشاورزی استان جلوگیری کامل به عمل آمده است.

محمدیان شهرستان‌های آذرشهر، تبریز و شبستر را با به ترتیب 25، 20 و 18 پرونده تشکیل یافته در رابطه با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی باغی در طول ایام نوروز سال جاری را از عمده مناطقی ذکر کرد که بیشترین تخلف در این رابطه به ثبت رسیده است، اضافه کرد: شهرستان‌های چاراویماق، ملکان و هریس به ترتیب با 9، 8 و 5 مورد ثبت وقوع تخلف در رده‌های بعدی قرار گرفته و شهرستان‌های بستان‌آباد، هشترود و بناب با ثبت سه تخلف تغییر کاربری غیرمجاز و همچنین شهرستان‌های جلفا، کلیبر، مراغه، مرند و میانه هر یک با ثبت دو تخلف کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه با تغییردهندگان کاربری اراضی کشاورزی از طرف مراجع قضایی برخورد جدی می‌شود، از مراجع قضایی در راستای توسعه همکاری با سازمان جهادکشاورزی استان در حفظ منابع ملی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تقدیر و تصریح کرد: مشارکت بین ارگان‌های مرتبط در این امر، از بهترین و موثرترین روش‌های مقابله با تغییر کاربری اراضی به شمار می‌رود.

براساس اعلام شورای حفاظت اراضی ملی و دولتی استان، سازمان‌های جهادکشاورزی، مسکن و شهرسازی، اداره کل منابع طبیعی و شرکت آب منطقه‌ای چهار ارگان دخیل و اساسی در حفظ اراضی ملی به شمار رفته و موظفند با اطلاع‌رسانی دقیق به روستاییان و مشورت دهی به آنان در امر خرید و فروش زمین‌های کشاورزی، با تنظیم دقیق قراردادهای اراضی کشاورزی و با لحاظ نمودن بندهای ضمانت طرف دوم قرارداد، مبنی برعدم تغییر کاربری تا تاریخ کاربری مفید زمین از ایجاد مشکلات منجر به کاهش اراضی کشاورزی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول