اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کواکبیان در رشت:

رادیو و تلویزیون خصوصی راه می‌اندازم / با شعار زنده‌باد اصلاحات وارد انتخابات شدم

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی را از جمله برنامه‌های خود در دولت آینده برشمرد.

رادیو و تلویزیون خصوصی راه می‌اندازم / با شعار زنده‌باد اصلاحات وارد انتخابات شدم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مصطفی کواکبیان ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پایه گیلان حکومت را امانت دانست و اظهار کرد: در ابتدای انقلاب افراد برای تصدی پست‌ها آن را به همدیگر تعارف می‌کردند و ده‌ها واسطه می‌گرفتند که نام آنها مطرح نشود.

وی ادامه داد: اکنون بعضی از افراد ده‌ها واسطه می‌گیرند که نام آنها برای تصدی پست‌ها مطرح شود.

کواکبیان امانت حکومت را متعلق به مردم عنوان کرد و افزود: صاحبان حکومت در جمهوری اسلامی ایران بیش از 70 میلیون نفر هستند و اگر ذره‌ای در آن تخلف صورت بگیرد به 70 میلیون نفر خیانت شده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری سپردن امانت حکومت به اهلش را شایسته‌سالاری توصیف کرد و گفت: عدالت‌ورزی اساس و مبنای حکومت‌داری است.

وی مردم را تحول‌آفرینان در عرصه انتخابات خواند و تصریح کرد: دانشجویان پیشقرآولان تحول‌آفرینی در جامعه هستند.

کواکبیان بر کسب بینش سیاسی و اجتماعی دانشجویان تاکید کرد و یادآور شد: امام (ره) فرمودند که انتخابات در انحصار دولت، احزاب و مجتهدان نیست و متعلق به تمام مردم است.

نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم با بیان اینکه فضای جامعه هنوز انتخاباتی نشده است، بیان کرد: اگر قرار است حماسه‌ای خلق شود باید تمام جامعه برای تحقق آن تلاش کنند.

* با شعار زنده‌باد اصلاحات وارد عرصه انتخابات شدم

وی ورود خود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را به درخواست تصمیم کنگره حزب مردم‌سالاری در بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد و افزود: با شعار زنده‌باد اصلاحات وارد عرصه انتخابات شدم.

کواکبیان دولت آینده خود را دولت اخلاق نامگذاری کرد و گفت: نگاه ما به حکومت همراه با اخلاق بوده زیرا معنویت و اخلاق وجه تمایز نظام اسلامی با حکومت‌های سکولار است.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری بر برجسته‌سازی اخلاق و ارزش‌ها در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: رئیس جمهوری طبق اصل 121 قانون اساسی برای ترویج اخلاق باید تلاش کند.

* سفرهای استانی دولت میتینگ تبلیغاتی نشود

وی سفرهای استانی هیئت دولت را بسیار مثبت خواند و اظهار کرد: سفرهای استانی نباید تبدیل به میتینگ تبلیغاتی شود و از امکانات دولتی سوء استفاده نکنند.

کواکبیان اقتصاد پیشرفته، خدمت بی‌شائبه به مردم، لغو انواع تحریم‌ها، اصلاحات همه‌جانبه و قانون‌مداری مقتدرانه را از برنامه‌های دولت خود عنوان کرد و افزود: 12 اولویت برنامه اقتصادی، 10 اولویت سیاسی، پنج اولویت برنامه بین‌المللی و .... برای دولت آینده برنامه‌ریزی شده و در مجموع 50 برنامه در دستور کار داریم که در روزهای قبل از رای‌گیری به تفصیل ارائه می‌شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه در مسائل اقتصادی هدفمندی یارانه‌های از وضعیت پول نقد به حالت غیر نقدی در می‌آید، بیان کرد: تا ابد نمی‌توانیم به مردم صدقه بدهیم و کشور را به صورت کمیته امدادی اداره کنیم اما به دهک‌هایی از جامعه باید کمک شود.

وی مسکن، پوشاک، درمان، سلامت و ... را از جمله مواردی عنوان کرد که باید به دهک‌هایی از جامعه یارانه پرداخت شود و گفت: 70 هزار میلیارد تومان نقدینگی در سال 84 اکنون به 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه تبدیل شده و تورم نقطه‌ای به بالای 40 درصد رسیده است.

کواکبیان متعهد شد که تورم را در مدت چهار سال آینده به زیر 20 درصد برساند و اظهار کرد: رابطه ایران با آمریکا ریشه لغو تحریم‌های بین‌المللی است.

* ظرف 6 ماه رابطه با آمریکا را برقرار می‌کنم

نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم با بیان اینکه در مدت شش ماه رابطه با آمریکا را در صورت اجازه رهبری برقرار می‌کنم، بیان کرد: تصمیم‌گیری درباره رابطه با آمریکا در شورای عالی امنیت ملی باید انجام شود و ریاست آن به عهده رئیس جمهوری است و پس از آن به تایید رهبری می‌رسد.

وی راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی را از جمله برنامه‌های خود در دولت آینده برشمرد و تصریح کرد: مشکل قانون اساسی از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام قابل برطرف شدن است.

کواکبیان احیای سازمان برنامه و بودجه و استقلال واقعی بانک مرکزی از دولت به منظور تنظیم سیاست‌های پولی را از دیگر برنامه‌های خود برای دولت آینده عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول