اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

حداد عادل در جمع خبرنگاران:

گزینه نهایی ائتلاف پیشرفت پس از اعلام نظر شورای نگهبان مشخص خواهد شد

عضو ائتلاف پیشرفت گفت: گزینه نهایی این ائتلاف پس از اعلام نظر شورای نگهبان مشخص خواهد شد.

گزینه نهایی ائتلاف پیشرفت پس از اعلام نظر شورای نگهبان مشخص خواهد شد

به گزارش خبرنگار  سیاسی خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور غلامعلی حداد عادل در بدو ورود به ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان اعلام گزینه نهایی ائتلاف پیشرفت گفت: گزینه نهایی پس از اعلام نظر شورای نگهبان مشخص خواهد شد.

وی درباره معیارهای تعیین گزینه نهایی این ائتلاف افزود: قطعاً نظرسنجی عامل موثری در این موضوع است و ممکن است عوامل دیگری هم موثر باشند. اما بین خودمان با در نظر گرفتن نظرسنجی به گزینه نهایی خواهیم رسید.

حداد عادل  همچنین درباره حمایش از قالیباف گفت: اینکه از قالیباف حمایت کردم به این معنا نیست که کاندیدای نهایی ائتلاف پیشرفت قالیباف است.

وی در مورد علت عدم حضور همزمان 3 کاندیدای ائتلاف پیشرفت در ستاد انتخابات، تصریح کرد: برای جلوگیری از تجمع به صورت تک تک به وزارت کشور آمدیم؛ ائتلاف ما اصول خاص خود را دارد.

حداد در پاسخ به این سؤال که چرا سه نفر اعضای ائتلاف پیشرفت با یکدیگر ثبت‌نام نکردند و این نشانگر یک اختلاف است، اظهار داشت: خیر نباید اینگونه تصور شود؛ جدا جدا آمدن محیط را خلوت‌تر می‌کند تا شما هم سؤالات خود را مطرح کنید.

وی در پاسخ به این سؤال که شما از نزدیکان مقام معظم رهبری هستید آیا برای حضور در انتخابات با ایشان مشورتی داشته‌اید گفت: مقام معظم رهبری همانگونه که صریحا در سخنرانی نوروزی خودشان اعلام فرمودند درباره هیچ نامزدی نفیا یا اثباتا اظهار نظری نمی‌کنند.

رئیس مجلس هفتم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه انتخابات مجلس هشتم شما از استقبال خوبی از سوی اصولگرایان برخوردار بودید، آیا در اینجا نیز دارای جایگاه هستید گفت: انتخابات رئیس مجلس تابع ترکیب نمایندگان در داخل مجلس است و انتخابات رئیس مجلس علامت رای مردم به یک معنا نیست.

وی درباره اینکه گفته می‌شود شما از مخالفان تعدد فراکسیون‌ها در مجلس هستید آیا با تعدد نامزدها در انتخابات موافقید، گفت: مسلما تعدد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را در میان اصولگرایان نمی‌پسندم دلیل این امر هم حضورم در ائتلاف سه گانه یا پیشرفت است که این ائتلاف از روز اول با این نیت شکل گرفت که از تعدد کاندیداها جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در نهایت از ائتلاف پیشرفت یک نفر انتخاب شود اظهار داشت: قرار این است که یک نفر انتخاب شود اما هر سه نفر ثبت‌نام کنند.

حداد عادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سوابق اجرایی شما چیست یادآور شد: تجربیات اجرایی بنده بعد از انقلاب از اسفند 57 آغاز می‌شود و بنده معاون وزیر ارشاد بودم یعنی در اولین دولت بعد از انقلاب مسئولیتم در سطح معاون وزیر بود؛ در سال 58 مسئولیتی در صدا و سیما داشتم و همچنین عضو شورای سرپرستی 5 نفره و سه نفره بودم.

عضو ائتلاف پیشرفت با تاکید بر اینکه 11 سال از 1361 تا 1372 معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهشی - آموزشی بودم گفت: کار اجرایی سنگینی در آن مسوولیت وجود داشت که یک بخش آن چاپ کتاب‌های درسی در زمان جنگ بود و این موارد بخشی از مسئولیت‌های بنده بوده است؛ همچنین بنده در مقام رئیس مجلس مسئولیت اداره مجلس را بر عهده داشتم که مسئولیت اجرایی آن از یک وزارتخانه قطعا بیشتر است.

حداد عادل همچنین در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره خروجی ائتلاف 5گانه چیست اظهار داشت: آقای ابوترابی از دوستان ما هستند و از طرف عده‌ای دیگر از نامزدها معرفی شدند. طبعاً این انتخابات عرصه رقابت است و چنانچه تا پایان حضور داشته باشد باید دید که رای ملت چیست. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود دولت آینده بر اساس نظام پارلمانی خواهد بود نظر شما در این زمینه چیست گفت: اینکه گفته می‌شود خیلی مبنا نیست؛ این فکر چند سالی است که مطرح است ولی یک جایی دیده نشده که تبدیل نظام فعلی به نظام پارلمانی اقدامی صورت گرفته باشد و این بحث دیگری است و وقتی که به صورت جدی مطرح شد محاسن و معایب آن را مطرح می‌کنیم.

عضو ائتلاف پیشرفت درباره نظر‌سنجی‌ها نیز افزود: نظرسنجی‌ها مختلف است و هنوز هیچ نظر‌سنجی خاصی از سوی ائتلاف پیشرفت سفارش داده نشده که بر اساس آن بتوانیم نتایج نظر‌سنجی را از روی آن مبنا و ملاک قرار دهیم.

ما در انتخاب یک نفر از 3 نفر نظر‌سنجی را ملحوظ می‌کنیم و مورد نظر قرار می‌دهیم

حداد عادل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز مشکل اصلی مردم گرانی است آیا جنابعالی برای برخورد با این گرانی برنامه خاصی دارید گفت: امروز یکی از مشکلات مهم مردم و قطعا مهمترین آنها مشکل معیشتی است و همچنین مشکل گرانی و مسئله اقتصادی نیز از مهمترین مسائلی است که هر کس رئیس‌جمهور آینده ایران شود باید برای حل آن مشکل اقدام کند و اشاراتی که به نتایج اخلاقی ناشی از فقر منجر می‌شود مورد تائید است و امید است با در نظر گرفتن همه عوامل بتوان این فشار اقتصادی را کاهش داد. به ویژه اینکه قشر حقوق‌بگیر نیز فشار کمتری به آنها وارد شود.

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوالی درباره اینکه برنامه‌های شما برای جوانان چیست یادآور شد: بنده همواره در جمهوری اسلامی عموما با جوان‌ها و دانشجویان سر و کار داشتم و جوان‌ها را سرمایه‌های اصلی کشور می‌دانم و معتقدم پایه‌های شخصیت آنها در مدارس استوار می‌شود؛ جوان‌ها مسائل زیادی دارند که یکی از آنها اشتغال و همچنین تحصیل و ازدواج است و بنده در نظر دارم اگر توفیق خدمتگزاری را به عنوان رئیس قوه مجریه پیدا کردم برای برپایی یک نهضت آسان در کشور برنامه‌ریزی و اقدام کنم که تصور می‌کنم مورد علاقه عموم جوانان است.

وی افزود: ما در کشور نیازمند یک حرکت اجتماعی و اجرایی گسترده برای آسان کردن ازدواج هستیم.

حداد عادل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما بعد از انقلاب سوابق انقلابی مشخصی دارید و از سوابق قبل از انقلابتان نیز برای ما توضیح دهید گفت: دشمنان انقلاب صد در صد تلاش می‌کنند شبهاتی را ایجاد کنند ولی بنده باید بگویم به دلیل فعالیت در انجمن اسلامی دانشجویان فعالیت سیاسی ضدرژیم سلطنتی شاه از دانشگاه شیراز درحالی که مربی دانشگاه بودم و فوق لیسانس فیزیک داشتم اخراج شدم و بعد هم از دانشگاه شهید بهشتی امروز و ملی سابق اخراج شدم و در سال 50 نیز در زندان قزل قلعه زندانی سیاسی بودم؛ پرونده بنده در وزارت اطلاعات فعلی مرکز اسناد وزارت اطلاعات اسنادش موجود است و هرکس بخواهد از سوابق بنده قبل از انقلاب اطلاع پیدا کند می‌تواند به آن پرونده مراجعه نماید و بهترین پاسخ برای رفع آن شبهات این است که بنده در دی‌ماه 57 یعنی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عضو شورای مرکزی جمهوری اسلامی بودم که در آن زمان عموم انقلابیون در آن حزب جمع بودند و آن حزب اجرا کننده برنامه‌های اول انقلاب بود.

حداد عادل در پاسخ به این سوال که خروجی نهایی ائتلاف چه زمانی مشخص می‌شود گفت: گزینه ائتلاف تا قبل از اعلام نظر شورای نگهبان اعلام نخواهد شد؛ ممکن است در یک بخشی از تبلیغات هم سه نفر ما شرکت داشته باشیم تا اینکه نظرسنجی‌ها قدری واقع‌بینانه‌تر شود چرا که هرچه به رای‌گیری‌ها  نزدیکتر می‌شویم نظر‌سنجی‌ها بهتر صورت می‌گیرد اما بنده و دو نفر دیگری که در ائتلاف شرکت کرده‌ایم نفس شرکت ما در ائتلاف با این قول و قرار صورت گرفته که دو نفر کنار برویم و ما چنین پیمانی با هم بسته‌ایم و امیدوارم تا پایان بر این عهد و پیمان ملتزم باشیم.

وی درباره ضمنانت اجرایی این مساله یادآورشد: ضمانت اجرایی شخصیت  و ‌باورهای خود ماست؛  و هیچ ضمانت اجرایی از بیرون تضمین کننده این قول و قرار نیست و این تصمیمی است که ما با هم گرفته ایم.

 رئیس مجلس هفتم  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی ادعا می‌کنند شما در مجلس هشتم فعال نبوده‌اید، آیا این را می‌پذیرید،‌گفت: بنده در مجلس هشتم البته اهل جدال و جنجال نبودم و در هیچ عرصه‌ای نیز اینگونه نبودم و لی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بودم و در این سمت فعال بودم و اگر به نطق های بنده توجه کنید  از میان نطق‌های متعددم می توان به نطقی که بعد 25 بهمن 88 ایراد کردم اشاره کنم،  که نطق تعیین کننده ای بود.

وی درباره حضور هاشمی نیز گفت: بنده در پاسخ خبرنگاران در روزهای اخیر همیشه گفته‌ام آنچه من می‌توانم پیش‌بینی کنم این است که هاشمی در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که شما خیلی به جبهه پایداری نزدیک بودید و در اولین جلسه که این جبهه اعلام موجودیت کرد شرکت داشتید اما در حال حاضر به دلیل حضور در ائتلاف سه‌گانه نقدهایی به شما وارد می‌کنند، نظرتان چیست اظهار داشت: بنده عضو جبهه پایداری نیستم و از روز اول هم عضویتی  در این جبهه نداشتم؛ با بخشی از مواضع آنها همفکری و همسویی دارم و در برخی موارد نیز ممکن است اختلاف سلیقه داشته باشیم چون معتقد به وحدت اصولگرایان هستم در دعوتی که دوستان جبهه پایداری هنگام تاسیس این جبهه برای سخنرانی از بنده داشتند شرکت کردم.

حداد عادل افزود: آنجا  درباره لزوم وحدت صحبت کردم، و با توجه به  اختلاف سلیقه‌ای که در برخی موارد به آن اشاره کردم طبیعی بود که جبهه پایداری نامزد دیگری را معرفی کند و بنده هم از این حیث از آنها گله‌ای ندارم چراکه آنها انتخاب خود را کرده‌اند و ملت هم انتخاب خود را انجام می‌دهد و از این رو بنده از طرف جبهه پایداری احساس تخریب‌ نکرده‌ام.

حداد عادل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران هستید ، گفت: عضو شورای مرکزی این جمعیت نیستم اما کسانی که در جمعیت ایثارگران و رهپویان حضور دارند؛ از دوستان نزدیک و مورد اعتماد من هستند و بنده به نظر آنها احترام می‌گذارم.

عضو ائتلاف سه گانه درباره کارگروه‌های تخصصی ائتلاف پیشرفت خاطرنشان کرد: ائتلاف به معنای این نیست که ریاست‌جمهوری آینده شرکت سهامی بین ما سه نفر خواهد بود، کارگروه‌ها نتایج بررسی‌های خود را به هرکس که از این سه نفر رئیس‌جمهور شود تحویل می‌دهند  و اگر کسی خارج از این سه نفر هم کاندیدا شود مایل هستیم که نتایج بررسی ها را به آنها ارائه دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول