اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور آشنایی بیشتر خانواده‌ها با مضرات مواد مخدر

کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در مساجد کهگیلویه برگزار می‌شود

با هدف آشنایی خانواده‌ها با اثرات مواد مخدر، کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد با همکاری انجمن «به‌بانان سبز» و «اداره بهزیستی» در مساجد شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.

کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در مساجد کهگیلویه برگزار می‌شود

آزاد خردمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: به منظور آشنایی خانواده‌ها با مواد مخدر و مضرات این معضل خانمان‌سوز کلاس‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد در مساجد شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد با همکاری انجمن «به‌بانان سبز» و «اداره بهزیستی» در مساجد شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه تصریح کرد: اعتیاد و پیامدهایی که این پدیده شوم برای جامعه دارد ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است که به تبع آن کشور دچار مشکلات عدیده‌ای خصوصاً در حوزه جوانان شده است.

خردمند با اشاره به پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر، اعتیاد را بلای خانمان‌سوز عنوان کرد و گفت: متأسفانه با تولید مواد مخدر جدید توسط سوداگران مرگ، سن اعتیاد بسیار پایین آمده و این زنگ خطر و هشداری برای خانواده‌ها و مسئولان کشور است.

وی نقش خانواده‌ها در پیشگیری از بروز اعتیاد در فرزندان را مؤثر دانست و افزود: سرد بودن کانون خانواده می‌تواند آمادگی فرزند نسبت به پذیرش اعتیاد را افزایش دهد.

این مسئول حوزه ارشاد، کمبود  ارتباط عاطفی بین اعضای خانواده را از دیگر عوامل مؤثر بر آمادگی فرزندان نسبت به پذیرش اعتیاد برشمرد و گفت: اگر این ارتباط عاطفی در خانواده کمرنگ شود باعث می‌شود فرد در مواقع بحرانی به گروه‌های بیرون از خانواده پناه ببرد و خطر اعتیاد و سایر بزه‌های اجتماعی وی را تهدید کند.

خردمند در ادامه بررسی این عوامل افزود: شیوه تربیتی صحیح نیز می‌تواند فرزندانمان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی محفوظ نگه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان اعتیاد در جامعه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مواد مخدر و روانگردان‌های جدید باعث بروز اعتیادهای پنهانی در خانواده‌ها شده است.

وی ادامه داد: با نگاهی به جامعه شاهد رشد اعتیاد و تسری آن به نسل‌های پایین‌تر هستیم.

خردمند درباره چگونگی برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد گفت: در این کارگاه‌های آموزشی با استفاده از عکس، فیلم و اسلاید توسط کارشناس بهزیستی توضیحاتی برای خانواده‌ها در مورد اعتیاد داده خواهد شد.

گفتنی است، نخستین جلسه از این کارگاه آموزشی در مسجد امام حسین (ع) دهدشت برگزار شد.

انتهای پیام/82016/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول