اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

کوتاهی در انتخاب فرد اصلح خیانت به انقلاب، امام و آرمان‌های شهداست

امام جمعه ایلام گفت: کوتاهی در انتخاب فرد اصلح خیانت به انقلاب، امام(ره) و آرمان‌های شهداست.

کوتاهی در انتخاب فرد اصلح خیانت به انقلاب، امام و آرمان‌های شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: مسئولیت عالی اجرایی کشور باید به مدیری جهادی و کارآمد، ولایتمدار، متعهد و متخصص سپرده شود و کوتاهی در انتخاب فرد اصلح خیانت به انقلاب، امام (ره) و آرمان‌های شهداست.

وی ادامه داد: باید ملت با بصیرت و فهیم ایران در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرد اصلح با معیارهای لازم بیابند. همه ما وظیفه داریم با دقت لازم کسی را انتخاب کنیم که باورش به اسلام از همه بیشتر باشد و اهتمام جدی به پیاده کردن دستورات دینی و ارزش‌های اسلامی داشته باشد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: باید احکام دین و فرهنگ دینی بر فضای جامعه توسط او حاکم شود. اولویت دوم رئیس‌جمهور منتخب و دولت آینده اهتمام جدی به مسائل اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی باشد.

لطفی تصریح کرد: در مسائل سیاسی به ویژه در موضع‌گیری‌ها و روابط با کشورهای مختلف جهان بر اساس حکمت، عزت و مصلحت باشد. در مقابل شیاطین عالم به ویژه آمریکا و اسرائیل سازش‌ناپذیر و شجاع باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در برابر تهدید و تحریم‌ها انفعالی عمل نکند و حافظ عزت ایران و استقلال سیاسی و فرهنگی ملت و نظام اسلامی باشد.

وی ادامه داد: بهترین روش برای ارزیابی از کارنامه و سوابق اجرایی برخی نامزدها در دوران ریاست آنها و مطالعه دقیق پیرامون توانمندی آنهاست. ملت بزرگ ایران سه دوره مدیریت با گرایش‌های مختلف و طرز تفکر خاص در مسائل سیاسی و اقتصادی را تجربه کرده‌اند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دوران‌های حاکمیت کارگزاران، اصلاح‌طلبان و گفتمان امام(ره) و انقلاب سه دوره مدیریت با تفکرهای مختلف بود که مردم این تجارب را کسب کرده‌اند.

*دوران سازندگی شکاف طبقاتی شکل گرفت و با نارضایتی عمومی همراه شد

لطفی تصریح کرد: در دوران سازندگی و حاکمیت کارگزاران کشور به گونه‌ای مدیریت شد که فرهنگ سرمایه‌داری بر اقتصاد کشور حاکم بود که ره‌آورد آن شکاف طبقاتی در جامعه و در نهایت نارضایتی عمومی را به دنبال داشت.

*له شدن عده‌ای از مردم سیاست توسعه‌ای دوران کارگزاران بود

امام جمعه ایلام گفت: در دوران کارگزاران تورم 48 درصدی بر اقتصاد کشور حاکم شد. کارگزاران به صراحت اعلام کردند اعتقادی به اجرای عدالت در منار توسعه نداریم و برای تحقق توسعه اقتصادی باید عده‌ای از مردم له شوند.

وی ادامه داد: در دوران سازندگی و حاکمیت کارگزاران در کنار تورم سنگین و مصائب اقتصادی بر روی اقشار محروم مفاهیمی همچون ریخت و پاش، فساد سیستمی، گرایش به تشریفات و احداث ساختمان‌های مجلل با گران‌ترین مبلمان و امثال آن شکل گرفت.

وی ادامه داد: رویکرد حاکمیتی دوره اصلاح‌طلبان پرداختن به مسائل سیاسی و مقابله با مبانی انقلاب و زیر سئوال بردن ارزش‌های انقلاب و عبور از خطوط قرمز انقلاب و عقب‌نشینی از مواضع به حق انقلاب در برابر آمریکا و اسرائیل بود.

*خدشه‌دار کردن عزت ملت و نظام ره‌آورد اصلی مدیریت اصلاح‌طلبان بود

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تن دادن به خواسته‌های استعمار و نظام سلطه و خدشه‌دار کردن عزت ملت و نظام و در نهایت سازش و امتیاز دادن به دشمنان کینه‌توز انقلاب و نظام اسلامی از دیگر ره‌آوردهای حاکمیت دوران اصلاح طلبان بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش به سالروز شهادت امام هادی (ع) و همچنین روز نکبت (روز اشغال سرزمین فلسطین) اشاره کرد و گفت: امام هادی (ع) با وجود همه رنج‌ها و دردها هرگز به سازش با کفار تن نداد.

وی به اشتغال سرزمین فلسطین در 65 سال پیش اشاره کرد و ادامه داد: اشغال سرزمین فلسطین و اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در سال 1327 روز نکبت است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: 65 سال پیش حادثه پلید و زشتی در سرزمین فلسطین روی داد که ره‌آورد آن نکبت است.

انتهای پیام/2246/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول