اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

هدف دشمن در انتخابات خرداد، منزوی کردن گفتمان انقلاب است

امام جمعه چرام با بیان این‌که دشمنان در براندازی نظام در فتنه 88 و جدایی بین مردم و مسئولان و نظام در انتخابات 90 شکست خوردند، گفت: هدف دشمن در انتخابات خرداد، منزوی کردن گفتمان انقلاب است.

هدف دشمن در انتخابات خرداد، منزوی کردن گفتمان انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام ظهر امروز حجت‌الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های جمعه این هفته با اشاره به میلاد با سعادت امام محمدتقی (ع)، میلاد این امام همام (ع) را محضر امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و همه نمازگزاران تبریک گفت و با اظهار امیدواری که از پیروان راستین آن امام همام باشیم یکی از کارهای مهمی که در زمان امام صورت گرفت را ایجاد شبکه‌های وکالتی در سراسر بلاد اسلامی دانست.

امام جمعه چرام اظهار کرد: با توجه به محدودیتی که خلفای جور برای امام محمدتقی (ع) ایجاد کرده بودند و دسترسی به امام برای شیعیان تا حدی ناممکن شده بود، امام با ایجاد و تعیین نمایندگانی از طرف خود در هر شهر و منطقه شیعیان را به آنان رجوع داده و قول آنان را همانند قول خود دانسته و شیعیان ملزم به پیروی بودند.

وی افزود: این همان چیزی است که ما در زمان غیبت امام از آن به عنوان ولی‌فقیه نام می‌بریم بنابراین بحث ولایت فقیه مربوط به عصر حاضر و زمان امام (ره) نیست بلکه در عصر معصومین (ع) نیز وجود داشت.

*هدف دشمن در انتخابات خرداد، منزوی کردن گفتمان انقلاب است

این مسئول با اشاره به انتخابات و با بیان این‌که برای حماسه کردن انتخابات خرداد 92 باید چند کار صورت بگیرد، یکی از این کارها را ملاک‌های انتخاب شخصی متدین، باتقوا و خدا ترس، شجاع و مدبر دانست.

وی با بیان این‌که دشمنان در براندازی نظام در فتنه 88 و جدایی بین مردم و مسئولان و نظام در انتخابات 90 شکست خوردند، عنوان داشت: دشمن در انتخابات 92 به این نتیجه رسیده که با تحمیل شخص مورد نظر خود بر مردم، گفتمان انقلاب و اسلام را منزوی کرده و دوباره گفتمان سازش و تسلیم را برمردم تحمیل کرده و با بزرگ کردن مشکلات و سیاه نشان دادن وضع موجود، مشکلات را بر گردن گفتمان انقلاب و استقامت بیاندازند.

حجت‌الاسلام طزری آن‌چه را که باعث شده است امروز ما به عزت و اقتدار و پیشرفت برسیم حاصل ارزش‌ها و آرمان‌های اصلی انقلاب ذکر کرد و گفت: اگر نگاهی به ناکامی‌ها و ضعف‌های خود داشته باشیم متوجه می‌شویم که علت شکست‌ها، فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب و تمایل به گفتمان سازش و تسلیم در مقابل استکبار بوده است.

خطیب جمعه چرام تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم بعد از حضور پرشور در انتخابات با انتخاب فردی که در مقابل دشمنان و استکبار چون کوه محکم بایستد و در مقابل محرومان و مستضعفان فروتن و سپری از فولاد از خدا ترسی به دور خود کشیده باشد و بداند که حکم و ریاست او بر مردم بدون تنفیذ ولایت حکم طاغوت و شیطان است، دشمنان را بار دیگر ناکام سازیم.

*هدف از تحریم‌ها علیه نظام، سازش و تسلیم نظام اسلامی با استکبار است

وی با اشاره به این مطلب که دشمن تحریم اقتصادی را علیه نظام اسلامی تصویب کرد تا به خیال خود نظام نوپای اسلامی با مشکلاتی اقتصادی رو به رو شود، خاطرنشان کرد: به زعم خود برای برطرف کردن این مشکل، از اصول اولیه نظام که عدم سازش در مقابل زورگویان و اجرای احکام اسلامی در جامعه است عقب‌نشینی کند.

طزری با تأیید این مطلب که استکبار نتوانسته و نخواهد توانست با منطق قوی اسلام مقابله کند راه نجات خود را در تحریم کردن و فشار بر ملت وارد کردن می‌داند بلکه مردم به تنگ آمده و مسئولان را وادار به عقب‌نشینی کند، این را حربه‌ای ذکر کرد که از ابتدای نظام اسلامی تاکنون وجود داشته و هرگاه نظام به قدرت و اقتدار بیشتری دست یافته این فشارها و تحریم‌های همه جانبه شدت بخشیده شده است.

این مسئول مذهبی در چرام با بیان این‌که هر چه بر شدت دشمنی و تحریم‌ها افزوده شود باید بدانیم که در اجرای اصول اسلامی و آرمان‌های انقلاب موفق بوده‌ایم، شدت تحریم‌ها را نشانه شدت خشم دشمنان دانست و متذکر شد: نکته قابل تأمل این است که هر چه تحریم‌ها بیشتر شده استعدادها و توانایی‌های ملت بیشتر شده و مقاومت، ایستادگی ملت و نفرت ملت و نظام از دشمنان بیشتر شده است.

میراث فرهنگی، آیینه تمام‌نمای بلوغ در دانش‌های سنتی است

امام جمعه چرام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته میراث فرهنگی، میراث فرهنگی را آیینه تمام‌نمای بلوغ در دانش‌های سنتی، باورها و اعتقادات دیرپای بشری دانست.

وی افزود: یکی از سرمایه‌ای اصیل هر ملت فرهنگی است که از گذشتگان آنان به ارث رسیده و ما امروز باید مفتخر باشیم که نظام اسلامی ما و کشور ما از معدود کشورهایی است که دارای فرهنگ غنی به ارث رسیده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام این فرهنگ را نشان‌گر بلوغ گذشتگان در علوم سنتی و اعتقادات عمیق در مسائل دینی برشمرد و متذکر شد: این امر باعث شده امروز بیگانگان و دشمنان با انواع و اقسام حیله‌ها فرهنگ غنی ما را مورد چپاول قرار داده و فرهنگ مبطل و ساختگی خود را به ما ارزانی دارند بنابراین بر همگان لازم است تا تا با شناخت فرهنگ گذشتگان از آن پاسداری کنیم.

انتهای پیام/82002/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول