اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اقدامات کنترلی پلیس در 2 سال گذشته

آمار کشته‌ شدگان تصادفات جاده‌ای کردستان 170 نفر کاهش یافت

رئیس پلیس راه کردستان گفت: با اقدامات کنترلی خوبی که در 2 سال اخیر انجام شده 170 نفر از آمار کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای استان کاهش یافته است.

آمار کشته‌ شدگان تصادفات جاده‌ای کردستان 170 نفر کاهش یافت

رمضان نادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سال گذشته 70 نفر و سال قبل از آن نیز 100 نفر از آمار کشته‌های استان کاهش یافت و این کاهش کشته‌ها برای چهار سال متوالی در استان رقم خورد.

رئیس پلیس راه استان کردستان فرهنگ‌سازی، رعایت حق تقدم، همکاری و فعالیت خوب گروه‌های امداد و نجات و دستگاه‌های دخیل در امر راه و از همه مهم‌تر اقدامات کنترلی ماموران پلیس راه را موجب کاهش تصادفات و کشته‌های ناشی از آن عنوان کرد.

نادری در ادامه محورهای سقز – سنندج، سنندج – همدان، سنندج – مریوان و سنندج – کرمانشاه را از جمله محورهای پرتصادف در استان کردستان ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد:  افزایش ترددها، کم‌عرض بودن جاده‌ها، برخورداری استان از کمترین بزرگراه‌ها نسبت به استان‌های دیگر و وجود جاده‌های کوهستانی و نقاط پرخطر از جمله دلایل وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی استان کردستان است.

رئیس پلیس راه استان کردستان اضافه کرد: 26 درصد تصادفات فوتی در جاده‌های روستایی و 18 درصد آن در جاده‌های فرعی رخ داده که 42 درصد آن به خاطر تخطی از سرعت مطمئنه، 31 درصد تجاوز به چپ و 9 درصد عدم رعایت حق تقدم بوده است.

نادری یادآور شد: مسیرهای سنندج – همدان، سقز – سنندج و سنندج – کرمانشاه به ترتیب با 27، 23 و 19 درصد بیشترین آمار تصادفات و کشته‌های ناشی از آن را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: ماموران پلیس راه در قالب گشت‌های محسوس و نامحسوس جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان را با هدف کاهش تصادفات و تامین امنیت رانندگان و مسافران کنترل می‌کنند؛ به طوری که دوربین‌های کنترل سرعت را نیز در اختیار دارند.

رئیس پلیس راه استان کردستان ادامه داد: در جاده‌های استان دوربین‌های ثابت نداریم اما در حال پیگیری برای نصب آن به منظور نظارت بیشتر بر محورهای استان هستیم.

نادری در پایان به رانندگان توصیه کرد؛ در صورتی که برابر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها رانندگی کنند نه تنها حادثه‌ای برای آنها پیش نمی‌آید بلکه توسط ماموران نیز جریمه نمی‌شوند.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول