اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان:

تئاتر، پایلوت و مبنای هنرهای پنجگانه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تئاتر، پایلوت و مبنای هنرهای پنجگانه است که مجموعه هنرهای گوناگون در آن ظهور و بروز پیدا می‌کند.

تئاتر، پایلوت و مبنای هنرهای پنجگانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عباس دانشی در آیین اردیبهشت تئاتر ایران (زاهدان) اظهار داشت: هنرمندان میزبان واقعی این محفل گرم و صمیمی بوده و من هم خادم شما هستم.

وی با گرامیداشت 22 اردیبهشت روز جهانی تئاتر، افزود: تئاتر استان باید روز به روز رشد و ترقی پیدا کند و هنرمندان در عرصه‌های رقابتی منطقه‌ای و بین‌المللی خوش بدرخشند تا آوازه آنان، آن سوی فرامرزها شنیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: جا دارد در این محفل یاد و خاطره هنرمند با استعداد استان «مهدی کیخایی» گرامی بداریم و نسبت به وی ادای احترام کنیم.

دانشی عنوان کرد: مهدی کیخایی، یکی از هنرمندان خوش ذوق عرصه نویسندگی، بازیگری و شاعری بود که در عرصه سینما و تلویزیون نقش‌آفرینی کرد.

وی در ادامه از حضور حسن رونده معاون مرکز هنرهای نمایشی کشور در آیین اردیبهشت تئاتر ایران (زاهدان) خبر داد و گفت: حسن رونده در سفر دو روزه خود به زاهدان، کارگاه ورک شاپ برگزار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: از معاون هنرهای نمایشی کشور خواسته می‌شود تا میزان علاقه و شوق مردم سیستان و بلوچستان را به گوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برساند.

دانشی بیان داشت: علی‌رغم محدودیت مالی جشنواره استانی و منطقه‌ای تئاتر برگزار شد، اما این برای ما رضایت‌بخش نیست و آرزوهای بزرگی برای هنرمندان تئاتر داریم.

این مسئول بر تبادل فرهنگی گروه‌های نمایشی تئاتر سیستان و بلوچستان با دیگر استان‌ها تأکید کرد و گفت: زمینه حضور گروه‌های نمایشی تئاتر تهران در استان سیستان و بلوچستان فراهم شود تا با این عمل زمینه جهش و بروز خلاقیت در هنرمندان تئاتر استان را شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تئاتر هنر زنده، پرشور، بانشاط و سرشار از درس‌های بزرگی است که همه هنرها در آن تجمیع می‌شود، تصریح کرد: تئاتر هنر پایه و مبدأ است که مجموعه هنرهای گوناگون در آن ظهور و بروز پیدا می‌کند.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول