اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی خبر داد

کسب رتبه سوم آذربایجان غربی در جمع‌آوری زکات

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: سال گذشته آذربایجان غربی با جمع‌آوری 85 میلیارد ریال زکات، رتبه سوم کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داد.

کسب رتبه سوم آذربایجان غربی در جمع‌آوری زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جلال حسین‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان که در سالن جلسات حوزه استاندارد استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته آذربایجان غربی با جمع‌آوری 85 میلیارد ریال زکات، رتبه سوم کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داد.

وی اعلام کرد: در سال 90 بیش از 3 میلیارد ریال زکات از کل استان جمع‌آوری شد که آذربایجان غربی رتبه دهم کشوری در میزان جمع‌آوری زکات را کسب کرد.

حسین‌زاده افزود: به دنبال هماهنگی‌ها و تبلیغات اثرگذار مبلغین روحانی و ائمه جماعات استان، این میزان با 77 درصد افزایش در سال 91 به 85 میلیارد ریال رسید که به دنبال آن آذربایجان غربی به رتبه سوم کشوری در زمینه جمع‌آوری زکات ارتقا یافت.

وی عنوان کرد: سال گذشته 45 درصد زکات جمع‌آوری شده در استان به سوی فقرا هدایت شد که به پرداخت موردی به روستاها، تامین مسکن نیازمندان، کمک به هزینه‌های درمانی و تحصیلی آنان و سایر موارد شامل شد.

حسین‌زاده با بیان اینکه سال گذشته 134 پروژه در رابطه با بحث زکات در استان معرفی شد، تصریح کرد: تاکنون 131 پروژه از آن در کمیته برنامه‌ریزی شوراها مورد بحث و تصویب قرار گرفته است.

وی به اقدامات ترویجی انجام گرفته در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: در بحث تبلیغی زکات 65 جلسه شورای زکات در مرکز استان، 210 جلسه در روستاها و 89 جلسه در بخش‌های مختلف استان برگزار شده است که حاکی از اهمیت موضوع و اهتمام جدی مسئولان به این مقوله مهم است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: با دیوارنویسی‌ها و نصب بنر با محوریت زکات و ارسال مبلغین به روستاها در کنار فعالیت روحانیون محلی، اقدامات تبلیغی فراوانی در این زمینه صورت گرفته است.

وی به "طرح شجره طیبه" اشاره کرد و افزود: در این راستا علاوه بر توزیع سیب بین فقرا و نیازمندان، یک هزار و 150 راس گوسفند سال گذشته بین فقرا توزیع شد.

سال گذشته صدا و سیمای استان با بیش از یک هزار و 500 دقیقه برنامه در بحث صدا و با موضوع زکات داشته که خوشبختانه در بحث تبلیغات زکات رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده‌‌ایم.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول