اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست انجمن سینمای جوان استان قم خبر داد

برگزاری دوره حرفه‌ای انیمشن‌سازی در انجمن سینمای جوان قم

سرپرست انجمن سینمای جوان استان قم گفت: دوره حرفه‌ای انیمیشن سازی در طول چهار ترم با ارائه 17 درس تخصصی و عملی با حضور اساتید برجسته قمی در انجمن سینمای جوان استان قم برگزار می‌شود.

برگزاری دوره حرفه‌ای انیمشن‌سازی در انجمن سینمای جوان قم

علی بیطرفان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، از برگزاری دوره آموزشی انیمیشن سازی در انجمن سینمای جوان قم خبر داد و اظهار کرد: این دوره بر اساس نیاز سنجی‌های آموزشی از سوی انجمن سینمای جوانان در سطح گسترده و فراگیر در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طراحی و تدوین این دوره‌ها در معاونت آموزشی انجمن سینمای جوانان به پایان رسیده و بسترهای لازم برای جذب هنرجو در دوره بلند مدت یکساله آموزش انیمیشن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح فقط در چند استان که آمادگی‌های لازم را داشتند میسر شده است تصریح کرد: استان قم نیز به عنوان یکی از استان‌های منتخب که آمادگی و امکانات لازم نرم‌افزاری و سخت‌ا‌فزاری را برای برگزاری دوره آموزشی انیمیشن‌سازی را دارد این دوره را بدون آزمون ورودی اجرا می‌کند.

بیطرفان ادامه داد: هنرجویان در مدت چهار ترم دروس مبانی هنرهای تجسمی، کارگاه طراحی، آشنایی با تکنیک‌ها و فرآیند تولید انیمیشن، عکاسی دیجیتال و نرم‌افزارهای مرتبط، داستان و فیلمنامه‌نویسی انیمیشن را می‌آموزند.

وی آشنایی با مبانی تدوین و صدا، کارگاه حرکت و زمان‌بندی در انیمیشن، طراحی شخصیت در انیمیشن، طراحی فضا در انیمیشن، طراحی حرکت، کارگردانی انیمیشن، نورپردازی و تصویربرداری در انیمیشن را از دیگر دروسی عنوان کرد که هنرجویان در طول این مدت آموزش خواهند دید.

سرپرست انجمن سینمای جوان استان قم دیگر دروس آموزشی این طرح را کارگاه انیمیشن دو بعدی و کات‌ اوت، کارگاه نرم‌افزارهای انیمیشن دو بعدی و سه بعدی، کارگاه انیمیشن عروسکی و خمیری و کارگاه انیمیشن سه بعدی کامپیوتری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هنرجویان پس از اتمام دوره نسبت به تولید پروژه پایانی خود اقدام می‌کنند ابراز داشت: هنرجویان پس از گذران یک سال آموزش به سهولت می‌توانند به صورت حرفه‌ای انیمیشن تولید کنند.

بیطرفان از آغاز ثبت‌نام این دوره آموزشی خبر داد و بیان داشت: علاقه‌مندان به هنر انیمیشن‌سازی می‌توانند با مراجعه به دفتر انجمن سینمای جوان استان قم، واقع در خیابان شهید فاطمی نرسیده به سینما تربیت نسبت به ثبت‌نام در این دوره آموزشی اقدام کنند.

وی با اشاره به غنی بودن استان قم در زمینه تولید انیمیشن گفت:‌ تلاش شده است برای برگزاری این دوره در استان قم از اساتید برجسته استان قم بهره برده شود.

بیطرفان حداقل شرکت کنندگان را 15 نفر دانست و خاطرنشان کرد: پس از پایان ثبت‌نام و پر شدن سقف شرکت کنندگان، دوره انیمیشن‌سازی حرفه‌ای همزمان با آغاز سال تحصیلی در انجمن سینمای جوان استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78005/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول