اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت استاندار گیلان در ممنوعیت توزیع چای سنواتی

هاشم‌نیا: تهدیدهایی را دریافت کردم / مقابل رانت‌خواران چای می‌ایستیم

استاندار گیلان گفت: تهدیدهایی را به دلیل ممنوعیت توزیع چای سنواتی دریافت کردم و مسائل مختلفی از جنبه شخصی و حقوقی علیه بنده مطرح شده است.

هاشم‌نیا: تهدیدهایی را دریافت کردم / مقابل رانت‌خواران چای می‌ایستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا شامگاه سه‌شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با اشاره به ابلاغ ممنوعیت توزیع چای سنواتی اظهار کرد: مجوز بازتولید، گندزدایی و توزیع چای سنواتی صادر شده بود و باید به خارج از کشور صادر می‌شد اما در عمل به ترتیب دیگری عمل شد.

وی به پرداخت مطالبات چایکاران توسط کارخانه‌داران چای اشاره کرد و افزود: سال‌های گذشته مطالبات چایکاران در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده پرداخت می‌شد اما امسال کارخانه‌داران چای 35 درصد مطالبات چایکاران را پرداخت کردند و قول دادند تا دو هفته دیگر بقیه مطالبات را بپردازند.

هاشم‌نیا با بیان اینکه هماهنگی‌هایی درباره چای سنواتی انجام شده بود، تصریح کرد: مسئولی که متولی بازتولید چای سنواتی بود در اقدامی نامناسب اعلام می‌کند مسئولیتی از بابت جلوگیری از توزیع آن در داخل کشور ندارد و تنها از توزیع نشدن چای سنواتی در گیلان مراقبت می‌کند.

*به حضرت عباس (ع) قصد توزیع چای سنواتی در گیلان را داشتند

استاندار گیلان قسم یاد کرد که به حضرت عباس (ع) قصد توزیع چای سنواتی در داخل استان را داشتند و گفت: مسئول بازتولید چای سنواتی قول صادرات چای سنواتی داده بود و می‌خواست برگه صادراتی را تحویل بنده دهد اما وقتی دید تغییراتی ایجاد شده و دیگران ممکن است کوتاه بیایند، اعلام کرد که چای سنواتی را تنها در گیلان توزیع نمی‌کند.

هاشم‌نیا با تاکید براینکه راهکارهای مختلفی برای توزیع نشدن چای سنواتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ممنوعیت توزیع چای سنواتی تا شش ماه ابلاغ شده و یک ماه از مدت آن گذشته و اینکه سازوکاری برای صادرات چای سنواتی باید ارائه دهند.

استاندار گیلان خواستار اعلام موجودی انبارهای چای از طریق سازمان چای کشور شد و بیان کرد: اگر چای سنواتی از محدوده مقرراتی خارج شود کالای قاچاق تلقی شده و جلوی آن گرفته می‌شود و باید جریمه‌های سنگینی بپردازند.

*تهدیدی را دریافت کردم

وی با بیان اینکه تهدیدی را به دلیل ممنوعیت توزیع چای سنواتی دریافت کردم، اظهار کرد: مسائل مختلفی از جنبه شخصی و حقوقی علیه بنده مطرح شده است اما اشکالی ندارد و باید قضیه چای سنواتی درست شود.

هاشم‌نیا چای را کالای راهبردی ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: افرادی خلاف مقررات اعمالی را انجام می‌دهند.

استاندار گیلان به برگزاری جلسه با مسئول بخش فرآوری چای اشاره کرد و افزود: از خریداران برگ سبز چای پرسیدم برگ سبزی را که کشاورز با ناخن خود می‌چیند به چه قیمتی می‌خواهید خریداری کنید و یک مسئول گفت به مفت و دیگری بیان کرد مبلغی هم دستی بدهید.

وی با اشاره به اینکه برگ سبز چیده شده را رایگان می‌خواهند، تصریح کرد: چای خشک را کیلویی 18 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسانند.

هاشم‌نیا بر مراقبت فرمانداران مناطق چای‌خیز در توزیع چای سنواتی تاکید کرد و گفت: 40 هزار تن چای سنواتی متعلق به سازمان تعاون روستایی است و بیت‌المال محسوب می‌شود.

این مسئول تصمیم‌گیری برای جلوگیری از فساد چای مذکور را به عهده استاندار گیلان دانست و بیان کرد: سازوکاری باید برای جلوگیری از هدر رفت چای سنواتی ارائه شود و صادرات از راهکارهای آن است.

استاندار گیلان از مخلوط کردن چای کمپوست با چای سنواتی خبر داد و اظهار کرد: اطلاعاتی دریافت کردم که قرار بود چای کمپوست و سنواتی را باهم مخلوط کرده و به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: افرادی برای پول‌دار شدن توجهی به مصرف چای کمپوست توسط مردم ندارند.

هاشم‌نیا بر استانداردسازی چای تاکید کرد و یادآور شد: کیفیت تولید چای باید افزایش یابد و از قاچاق این محصول جلوگیری شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مقابل رانت‌خواران و خلاف‌کارانی که با الفاظ قانونی درباره چای عمل می‌کنند می‌ایستیم، تصریح کرد: رونق اقتصاد چای باید در مجرای سالم انجام شود.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول