اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرکرد:

نداشتن پشتوانه دینی عامل تزلزل حکومت مصر شد

امام جمعه شهرکرد گفت: زمانی که دولت مصر با دیانت در افتاد و حمایت جبهه مقاومت را از دست داد به شدت متزلزل شد.

نداشتن پشتوانه دینی عامل تزلزل حکومت مصر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری عامل نجارت و رستگاری انسان‌ها است و باید کوشید تا در این روزهای پایانی ماه شعبان با ترک گناه خود را برای ورود با ماه رمضان آماده کنیم.

وی با اشاره به آیات سوره قیامت، بر ضرورت تبیین اصل معاد در جامعه تاکید کرد و گفت: همان طور که در خطبه‌ هفته‌های گذشته نیز عنوان کردم اعتقاد به اصل معاد و روز قیامت یک امر مهم در ترک گناه و پرهیزکاری است.

نکونام با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان، بر ضرورت توجه به خطبه شعبانیه رسول اکرم(ص) تاکید کرد و افزود: دستورالعمل‌های بسیاری در این خطبه وجود دارد که توجه به آن می‎تواند ما را در بهره‌مندی هرچه بهتر از ایام ماه رمضان کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ماه رمضان ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر ماه‌ها متمایز می‎سازد و باعث می‌شود تا دین مومنان سالم و کامل شود.

نکونام در ادامه با اشاره به 16 تیرماه روز مالیات، اظهار کرد: مالیات در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و باید این فرهنگ مهم را در جامعه به خوبی نهادینه کرد.

وی همچنین با گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان، تصریح کرد: 18 تیر ماه با این عنوان نامگذاری شده تا ما را به این نکته متوجه سازد که با کودکان و نوجوانان باید همانند خود آن‌ها صحبت کرد.

نکونام با اشاره به 14 تیرماه، روز قلم، افزود: از مسائل مهمی که خداوند انسان‌ها را به آن قسم داده قلم است و این نشان از اهمیت بالای آن دارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قلمی که در راستای اهداف الهی و تقویت دین به کار گرفته شود بسیار ارزشمند و صاحب جایگاه رفیعی است.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها به رودررویی جبهه استکبار و مقاومت در جهان اشاره کرد و گفت: در حالی که جبهه استکبار در تلاش است که پایگاه‌های خود را از دست دهد اما جبهه مقاومت روز به روز قوی‌تر می‎شود و خود رودروی جبهه استکبار قرار داده است.

وی با اشاره به توفیقات جبهه مقاومت در سوریه، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت در سوریه بسیاری از سدهای استکبار را شکسته و توطئه‌های آن را نقش بر آب کرده است.

نکونام ادامه داد: این در حالی است که در مصر خلاف این موضوع را شاهد هستیم و مردم مصر با روی آوردن به ارتش تحولات بزرگی را شکل داده‌اند.

امام جمعه شهرکرد، نداشتن پشتوانه دینی را یکی از مهمترین عوامل تزلزل حکومت مصر برشمرد و گفت: زمانی که دولت مصر با دیانت در افتاد و حمایت جبهه مقاومت را از دست داد به شدت متزلزل شد.

نکونام با بیان اینکه مصر با حمایت ارتش به جایی نمی‎رسد، تصریح کرد: فقدان یک رهبری در تحولات شکل گرفته در مصر به شدت احساس می‎شود و همین مانعی در رسیدن مردم به مصر اهدافشان است.

وی افزود: ارتش مصر در حالی که به منافع آمریکا و اسرائیل توجه دارد نمی‎تواند مصر را حفظ کند.

انتهای پیام/68004/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول