اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه پزشکی کرمان خبر داد

آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه پزشکی کرمان

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان: طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه پزشکی کرمان از امروز تا 28 تیرماه جاری و با حضور 88 نفر از اساتید این دانشگاه ادامه دارد.

آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه پزشکی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی عارفی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمان همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این طرح تا 28 تیرماه جاری و با حضور 88 نفر از اساتید این دانشگاه ادامه دارد.

وی ضمن برشمردن ویژگی‌های ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه نزول قرآن و ماه روزه است و هدف از این امر مهم نیز تحصیل تقوا است.

وی با اشاره به مراتب روزه بیان داشت: نخستین مرتبه همان روزه صحیح فقهی است، زیرا علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن از انجام مبطلات روزه دوری می‌کنیم و این روزه عوام است.

عارفی ادامه داد: در مرتبه دوم در کنار نخوردن و نیاشامیدن و انجام ندادن مبطلات روزه از گناه نیز دوری می‌کنیم و این نوع روزه، پرورش دهنده فرد به سوی تقوا است و در مرتبه سوم، فرد خود را دائم در محضر خدا می‌بیند و این نوع روزه در جان انسان اثر می‌گذارد.

دبیر مرکز هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این آیین گفت: نخستین دوره طرح دانش‌افزایی اساتید این دانشگاه در ماه مبارک رمضان سال گذشته با عنوان‌های اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی و اصول تعلیم و تربیت اسلامی برگزار شد.

کریمی افشار ادامه داد: طرح دانش‌افزایی اساتید دانشگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری و ارتقای معرفت دینی اساتید انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه با موضوعات اخلاق حرفه‌ای و معرفت شناسی اسلامی برگزار می‌شود که امیدواریم برگزاری این دوره‌ها موجب تقویت ظرفیت‌های علمی اساتید و توسعه جایگاه دانشگاه شود.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول