اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

شاخص‌های عدالت در سلامت رعایت شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ما سعی کردیم در دولت عدالت‌محور احمدی‌نژاد شاخص‌های عدالت در سلامت را در حد توان و بضاعت خود برقرار کرده و عملیاتی کنیم.

شاخص‌های عدالت در سلامت رعایت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در نشست جمعی از فعالان عرصه بهداشت و درمان در اردبیل اظهار داشت: این شاخص‌ها با دقت، مطلوب و مناسب استخراج شده و با هدف ارائه مؤلفه‌های عدالت در انجام خدمات بهداشتی و درمانی مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

وی، مهم‌ترین شاخص‌ها را شامل دسترسی به اطلاعات عمومی سلامت، دسترسی به خدمات تخصصی و بهره‌مندی خانوارهای زیرپوشش از خدمات پزشکی و آمار به روز بیماران خاص برشمرد و تصریح کرد: استخراج شاخص‌های عدالت در سلامت می‌تواند برای مطالعات گسترده وضعیت بهداشتی استان، مواجهه با بحران، شناسایی معضلات شایع بهداشتی و درمانی و ارائه راهکار در سطح کلان منجر شود.

پورفرضی از استخراج 52 شاخص سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد 25 درصد مربوط به حیطه علوم پزشکی و مابقی مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که فعالیتی مرتبط با موضوع سلامت و بهداشت دارند.

این مسئول همچنین از تأسیس دانشگاه بین‌المللی علوم پزشکی در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: گفت‌وگوی اولیه برای تأسیس این دانشگاه انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده زمینه شکل‌گیری این دانشگاه فراهم آید.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی جذب دانشجو خواهد داشت، بیان کرد: با توجه به موقعیت مرزی اردبیل این استان مستعد ایجاد دانشگاه‌های بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تحصیل بیش از دو هزار و 400 دانشجو در دانشکده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 555 نفر در دانشکده پرستاری، 500 نفر در دانشکده پیراپزشکی، 350 نفر در دانشکده بهداشت، 82 نفر در دانشکده دندان‌پزشکی و یک‌هزار و 67 نفر نیز در دانشکده پزشکی تحصیل می‌کنند.

پورفرضی در پایان متذکر شد:‌ این دانشجویان در 27 رشته محل در اردبیل و خلخال تحصیلات عالیه خود را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/62001/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول