اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

مرکز شیرخوارگاه دولتی در مازندران به‌زودی افتتاح می‌شود

مدیرکل بهزیستی مازندران اعلام کرد: تنها مرکز شیرخوارگاه دولتی در مازندران همزمان با هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

مرکز شیرخوارگاه دولتی در مازندران به‌زودی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی ابراهیمی، معاون استاندار مازندران عصر امروز در بازدید از مرکز شیرخوارگاه شکوفه شهرستان ساری، اظهار داشت: نخستین مرکز شیرخوارگاه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به همت بهزیستی استان و اداره بهزیستی شهرستان ساری راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این مرکز آمادگی دارد در سطح استان، سرویس‌های مناسبی را به این کودکان ارائه دهد، خاطرنشان کرد: وزیر کشور در روزهای آینده از این مرکز بازدید خواهد کرد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه انجمن خیران و مددکاران همواره بازوی توانمند مسئولان بوده‌اند، یادآور شد: تقاضا دارم در این ماه عزیز، توجه به مراکز اینچنینی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات و بودجه‌های دولتی با محدودیت‌هایی همراه است، گفت: همکاری خیران در بخش‌های مختلف را نیازمند هستیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این مرکز با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان، راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این بازدید اظهار داشت: تنها مرکز شیرخوارگاه دولتی در مازندران، همزمان با هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

روح‌الله ردایی ادامه داد: پیش از احداث این مرکز، کودکان در محل دیگری نگهداری می‌شدند که امکانات درخوری نداشت.

این مسئول تصریح کرد: احداث مرکز شیرخوارگاه از اعتبارات سفر سوم دولت به مازندران امکان‌پذیر شد و مدتی این پروژه راکد مانده بود و طی دو سال اخیر نسبت به احداث این مرکز اقدام کردیم.

ردایی متذکر شد: در حال حاضر این مرکز ظرفیت نگهداری 50 کودک دارد و در حال حاضر 25 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در این مرکز نگهداری می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساری نیز در این دیدار، اظهار داشت: مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست شکوفه، کودکان زیر سه سال را نگهداری می‌کند.

محمدعلی رنجبر ادامه داد: کودکانی که قابلیت واگذاری به خانواده‌های واجد شرایط را داشته باشند، با حکم دادگستری به خانواده‌ها واگذار می‌شوند.

وی تصریح کرد: آن دسته از کودکانی که قابلیت واگذاری به خانواده‌ها را نداشته باشند بنا به شرایط سنی و جنسی به مراکز نگهداری بهزیستی، سپرده می‌شوند.

رنجبر افزود: شیرخوارگاه مکانی است که خیران در آن دخالت دارند و بدون کمک خیران، کاری از پیش نمی‌بریم.

وی با بیان اینکه این مرکز از اعتبارات دولتی و خیران، احداث شد، گفت: این بنا در زمینی به مساحت سه هزار متر و زیربنای 1700 متر در دو طبقه ساخته شده است.

انتهای پیام/86007/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول