اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پارک جنگلی بویین زهرا جهشی برای گردشگری جنوب قزوین

پارک جنگلی بویین زهرا در صورت اتمام کار، جزو برترین قطب‌های گردشگری استان قزوین در جنوب این استان خواهد بود.

پارک جنگلی بویین زهرا جهشی برای گردشگری جنوب قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین عملیات احداث و تأسیس منطقه نمونه گردشگری آق‌امام و بوستان طبیعی امام‌ علی (ع) شهر بویین زهرا توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر بویین زهرا با اعتباری نسبتا بالا طی سال‌های اخیر آغاز شده است.

بوستان گردشگری امام‌ علی (ع) شهر بویین زهرا در مجموع در پنج فاز و به متراژ 400 هکتار پیش‌بینی شده است و در نخستین مرحله، فاز شماره یک این مجموعه عظیم و وسیع تفریحی، گردشگری و توریستی به بهره‌برداری رسید.

 

فرماندار بویین زهرا نیز در خصوص طرح‌های انجام شده شهرداری بویین زهرا به خبرنگار فارس در بویین زهرا گفت: رشد و پیشرفت شهری با توجه به اهمیت آن بسیار مهم بوده و شهرداری بویین زهرا در این راستا خدمات گسترده‌ای را انجام داده است.

احد احمدی ادامه داد: اجرای چند طرح توسعه‌محور و خدماتی توسط شهرداری بویین زهرا در این شهر نشان داده که ظرفیت و انگیزه مضاعفی برای پیشرفت این شهر وجود داشته و می‌توان به افق آینده شهر بویین زهرا امیدوارتر بود.

ظرفیت‌های خاص طبیعی و منطقه‌ای بویین زهرا و وجود چند منطقه جذاب توریستی در این شهر فضا را برای دید و بازدید از این شهر مهیا کرده است.

بوستان امام‌ علی (ع) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مناطق گردشگری در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از پر جاذبه‌‌ترین و پر رفت‌ و آمد‌ترین نقاط گردشگری استان قزوین تبدیل شده و ظرفیتی مناسب برای شهر بویین زهرا پدید خواهد آمد.

شهردار بویین زهرا در خصوص این پروژه کلان گردشگری و توریستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی مستقر در بوستان اما‌م علی (ع) شهر بویین زهرا ویژه استفاده تمام خانواده‌ها و شهروندان پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

علی صفری با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز شهر بویین زهرا بیان داشت: با توجه به نیاز شهروندان به تفرجگاه‌های طبیعی، طرح احداث بوستان امام‌ علی (ع) در منطقه آق‌امام شهر بویین زهرا در 400 هکتار در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی آن نیز به همین دلیل آغاز شد.

شهردار بویین زهرا با بیان اینکه بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری از فاز نخست مجموعه بزرگ گردشگری شهر بویین زهرا در سال گذشته تخصیص یافت، تصریح کرد: استقبال گسترده شهروندان بویین زهرا برای استفاده از فضای طبیعی بوستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر بویین زهرا را بر آن داشته است تا در سال جاری برای توسعه فاز‌های سبز نیز همت مضاعفی را داشته باشد.

بوستان امام‌ علی (ع) شهر بویین زهرا با توجه به شرایط خاص خود تا به امروز و در شرایطی که هنوز به مرحله تکمیل خود نرسیده است مورد استقبال و حضور گردشگران و شهروندان بویین زهرایی قرار گرفته است.

نخستین همایش ملی زلزله شناسی و گرامیداشت سالگرد درگذشتگان زلزله منطقه بویین زهرا نیز در سال 91 با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و در فضای آرام و پرنشاط همین بوستان گردشگری امام علی (ع) شهر بویین زهرا برگزار شد.

استان قزوین با ظرفیت‌هایی که در زمینه‌های مختلف گردشگری و تاریخی دارد با تقویت چنین جاذبه‌های توریستی می‌تواند در عرصه جذب توریست موفق باشد.

احمد صفایی از دانشجویان بویین زهرایی است که به خبرنگار فارس در این خصوص می‌گوید: شاید با توجه به برخورداری شهرستان‌ها از فضاهای بکر و دست نخورده طبیعی تاکنون برای ساخت چنین مجموعه‌هایی تلاش نشده باشد ولی امروز با توجه به حضور گردشگران در همه نقاط کشور، ایجاد چنین مراکز اقامتی و تفریحی برای مسافران، گردشگران و شهروندان لازم است.

انتهای پیام/77005/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول