اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور جهرم خبر داد

حذف آزمون‌های کاغذی در دانشگاه پیام نور جهرم/پذیرش دانشجوی بدون کنکور

رئیس دانشگاه پیام نور جهرم از برگزاری آزمون‌های این دانشگاه به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: سیاست ما توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه است.

حذف آزمون‌های کاغذی در دانشگاه پیام نور جهرم/پذیرش دانشجوی بدون کنکور

 محمد قناعتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: رویکرد دانشگاه پیام نور از نظر جذب دانشجو از ترم گذشته، پذیرش بدون کنکور بوده و از ابتدای ترم جدید تمام رشته‌ها بدون کنکور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های بدون کاغذ در این دانشگاه افزود: در ترم گذشته آزمون‌های دانشگاه پیام نور جهرم در پنج نوبت توسط 76 کامپیوتر و به صورت الکترونیکی برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام نور جهرم با اشاره به تداوم روند برگزاری آزمون‌های الکترونیکی در این دانشگاه، ابراز داشت: هدف از برگزاری آزمون به شیوه الکترونیکی، حذف هزینه‌هایی است که با برگزاری آزمون‌های کاغذی برای دانشگاه اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شیوه، دانشجو بلافاصله بعد از اتمام آزمون می‌تواند نمره خود را ببیند، گفت: در حال حاضر دانشجویان 48 ساعت بعد از برگزاری آزمون می‌توانند از نمره خود باخبر شوند که از ترم آینده این مهم بلافاصله بعد از اتمام آزمون امکان‌پذیر است.

قناعتیان با اشاره به اینکه سعی داریم که از ترم بعد برای رشته‌های جدید، جذب هیئت علمی داشته باشیم، بیان کرد: این مهم از طریق درج تقاضا در سامانه وزارت علوم انجام و از طریق سازمان مرکزی اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: برای رشته‌های مکانیک، عمران و کامپیوتر نیازمند به جذب هیئت علمی هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور جهرم با اشاره به اینکه رویکرد این دانشگاه به سمت تحصیلات تکمیلی است، تصریح کرد: معتقدیم که افزایش توان علمی دانشجویان می‌تواند بازوی قدرتمند برای پیشرفت بخش‌های مختلف جامعه شود.

وی با اشاره به برنامه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور جهرم، گفت: با توجه به مشکلات دانشگاه‌های پیام نور در زمینه عمرانی، مرکز جهرم توانست بودجه عمرانی را جذب کرده و اولویت را بر تکمیل پروژه سردر و محوطه‌سازی ورودی دانشگاه قرار دهد.

این مسئول با اشاره به شروع به کار ساخت پروژه گلخانه رشته کشاورزی دانشگاه پیام نور جهرم، بیان کرد: این پروژه در فضایی به مساحت 200 متر مربع در حال ساخت بوده که در ابتدای مهر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تکمیل تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، سوله ورزشی، ساختمان مسجد دانشگاه و امور فرهنگی را از دیگر پروژه‌های عمرانی این دانشگاه دانست که در صورت تامین بودجه اقدامات عمرانی آن ادامه پیدا می‌کند.

قناعتیان با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: از ترم گذشته سه دوره کارشناسی ارشد در رشته‌های فیزیک، شیمی و ادبیات فارسی در دانشگاه پیام نور جهرم آغاز به کار کرد تا رویکرد این دانشگاه از مباحث کمی به کیفی و تحصیلات تکمیلی منتقل شود.

وی آمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را 30 نفر اعلام و عنوان کرد: در دو رشته شیمی تجزیه و زمین‌شناسی نیز درخواست مجوز صدور دوره کارشناسی ارشد دادیم که در صورت قطعی شدن این امر از ترم آینده پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صورت می‌گیرد.

قناعتیان از ارتباط و تعامل این دانشگاه با بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: حدود 100 نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده که از مزایای حذف شهریه برخوردار هستند.

وی با اشاره به توزیع وام دانشجویی برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه، گفت: با توجه به سهمیه‌بندی وام دانشجویی که توسط سازمان مرکزی برای هر دانشگاه در نظر گرفته شده با رایزنی‌های صورت گرفته خواستار سهمیه بیشتر برای این دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور جهرم با اشاره به وجود 24 عضو هیئت علمی و 44 رشته و گرایش در این دانشگاه افزود: جای رشته‌های هنر در دانشگاه پیام نور جهرم خالی بوده و سیاست ما توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه است.

قناعتیان با بیان اینکه افزایش توان علمی دانشجویان می‌تواند بازوی قدرتمند برای جامعه باشد، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی خارج از برنامه‌های درسی دانشگاه که از ترم گذشته در دانشگاه پیام نور جهرم آغاز شده است می‌تواند به ارتقای سطح علمی دانشجویان کمک شایانی کند.

انتهای پیام/2448/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول