اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج طلاب کرمانشاه:

شب‌های قدر فرصتی برای درک شخصیت بی‌بدیل حضرت علی(ع) است

مسئول سازمان بسیج طلاب استان کرمانشاه با اشاره به عروج ملکوتی امیرالمؤمنین(ع) در این شب‌ها، اعلام کرد: شب‌ قدر علاوه بر اینکه شب نزول قرآن مکتوب بوده شب صعود قرآن منطوق و فرصتی برای درک شخصیت بی‌بدیل این امام بزرگوار است.

شب‌های قدر فرصتی برای درک شخصیت بی‌بدیل حضرت علی(ع) است

حجت‌الاسلام محسن مفید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص درک لیالی قدر گفت: عمر انسان بسیار محدود است و به دلیل این محدودیت برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی، توانایی این درک را نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: عمر دنیایی قابلیت و ظرفیت این درک و سعادت ابدی را ندارد و برای جبران این نقیصه خداوند، کیمیاگری کرده و زمان‌ها و مکان‌هایی را برای رسیدن به سعادت ابدی برای انسان تعریف کرده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه انسان باید قدر این فرصت‌ها را بداند، تصریح کرد: یکی از این فرصت‌ها شب‌های قدر است که از هزار ماه برتر بوده و به دو معنای ارزش و اندازه‌گیری مقدرات و تعیین سرنوشت است.

مفید با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی انسان این است که به اختیار و شایستگی‌های خود، در تعیین مقدرات سهم دارد، ادامه داد: در صورت درک درست از این شب‌ها، انسان به عالی‌ترین مقام‌ها خواهد رسید.

وی با اشاره به عروج ملکوتی امیرالمؤمنین(ع) در این شب‌ها، اعلام کرد: شب‌ قدر علاوه بر اینکه نزول قرآن مکتوب است شب صعود قرآن منطوق می‌باشد و حضرت علی(ع) و حرکات و اعمال ایشان مصداق حقیقی قرآن است.

مفید خاطر نشان کرد: در صورتی می‌توانیم از این شب‌ها بهترین توشه را برداریم که از طریقه نگاه و معرفت این امام ‌همام الگو بگیریم که تضمینی برای سعادت ابدی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسلمانان باید ضمن درک این شب‌ها و شخصیت بی‌بدیل امام علی(ع)، آرزوها و دعاهای مادی و معنوی خود را بیان کرده و باطن این شب‌ها را درک کنند.

انتهای پیام/2700/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول