اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان

ارائه 5 میلیون نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای / فعالیت 94 مرکز خصوصی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از ارائه 5 میلیون و 86 7 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته در این استان خبر داد.

ارائه 5 میلیون نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای / فعالیت 94 مرکز خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در سال گذشته با تلاش همه فعالان این عرصه در سطح استان در راستای تحقق اهداف به ویژه در بحث ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرها و روستاهای مختلف استان این اداره‌کل به خوبی عمل کرده است.

وی میزان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده در مراکز دولتی در سال گذشته در این استان را 3 میلیون و 800 هزار نفر ساعت عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف برای افراد شاغل و یا جویای کار در سطح استان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان به تفکیک آموزش‌های ارائه شده در بخش‌های مختلف استان پرداخت و بیان کرد: در بخش استاد شاگردی بیش از 332 هزار و 779 نفر ساعت آموزش به یک‌هزار و 425 نفر داده شده است.

احمدی تصریح کرد: در حوزه ارائه آموزش‌های جوار دانشگاهی نیز با توجه به فعالیت 3 مرکز در استان و زیرپوشش بردن 420 نفر دانش‌‌آموز بیش از 40 هزار و 720 نفر ساعت آموزش در سال گذشته ارائه شده است.

وی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها به عنوان دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در استان نام برد و تصریح کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 11 سرباز در رشته‌های مختلف بیش از 239 هزا و 331 نفر ساعت آموزش دیده‌اند.

فعالیت 18 کارگاه ثابت شهری

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، در حال حاضر 18 کارگاه ثابت شهری در استان فعالیت می کنند که 16 مرکز آن دارای چارت اداری است که ضمن اشتغال‌زایی برای تعداد زیادی از جوانان استان زمینه توسعه هرچه بیشتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در کردستان را فراهم کرده است.

احمدی اضافه کرد: سه مرکز از این تعداد در شهرستان‌های قروه، کامیاران و سقز دارای خوابگاه است که به صورت رایگان در اختیار افرادی که از نقاط دور برای کسب آموزش در این مرکز ثبت نام می‌کنند گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجوز احداث خوابگاه در مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های بانه، بیجار و سروآباد نیز اخذ شده و برنامه‌ریزی برای اجرای این مهم صورت گرفته است.

ارائه 306 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای به روستائیان

وی با بیان اینکه در کنار ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرهای استان بحث توسعه این آموزش‌ها را در روستاها نیز به صورت جدی دنبال کرده‌ایم تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و 942 نفر در روستاهای مختلف استان زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته و بیش از 306 نفر ساعت آموزش دیده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در قالب 48 حرفه آموزشی در 64 روستای دور و نزدیک استان به علاقمندان با توجه به نیاز و ظرفیت‌های موجود ارائه شده است.

احمدی با بیان اینکه کشاورز، کامپیوتر، خیاطی، قالیبافی از جمله رشته‌هایی است که در روستاها ارائه می‌شود گفت: براساس نیازسنجی، ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و علاقمندی افراد در روستاها رشته‌ها تعریف و به مخاطبین ارائه می‌شود.

ارائه 526 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها

وی از ارائه بیش از 526 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان خبر داد و بیان کرد: این میزان آموزش به 2 هزار و 379 زندانی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: ارائه این آموزش‌ها به زندانیان نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و جلوگیری از بازگشت آنان به زندان بعد از آزادی بوده است.

به گفته احمدی، 18 هزار و 689 نفر در کل استان در سال گذشته زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف قرار گرفته‌اند که 12 هزار و 626 نفر آنها را آقایان و 5 هزار و 962 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی از توسعه و ترویج بحث فراگیر شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طی چند سال اخیر در استان خبر داد و بیان کرد: کسب این آموزش‌ها توسط خانم‌ها نقش بسزایی در عدم وابستگی اقتصادی آنان در آینده خواهد داشت.

ارائه 3.8 میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای

وی از ارائه 3 میلیون و 812 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در سال گذشته در این استان خبر داد و افزود: 208 هزار و 514 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در سال گذشته در کارگاه‌ها و شعب شهری یا سیار این اداره‌کل به مخاطبین ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: 82 هزار و 312 نفر ساعت آموزش نیز در کارگاه‌های صنایع به یک‌هزار و 617 نفر مخاطب ارائه شده است.

فعالیت 94 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خصوصی

به گفته احمدی، در حال حاضر 94 آموزشگاه آزاد در کردستان به عنوان بازوی توانمند این اداره‌کل در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جامعه هدف در سطح استان تلاش می کنند.

وی بیان داشت: در سال گذشته بیش از 2 میلیون و 55 هزار نفر ساعت آموزش در این مراکز به 8 هزار و 252 نفر ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان افزود: حمایت از بخش خصوصی مطابق اصل 44 قانون اساسی در راستای رسیدن به هدف و استفاده از ظرفیت‌های موجود یکی از اولویت‌های کاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای اشتغال‌زایی و تربیت نیروی انسانی کارآمد است که با جدیت دنبال خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های این اداره‌کل در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: انعطاف و تنوع در روش‌های آموزشی، محل اجرای آموزش‌ها، توزیع متوازن با توجه به جمعیت هر روستا، بهبود کیفیت خدمات آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت و بهره‌گیری از ساز و کارهای اطلاع‌رسانی و الکترونیکی کردن برنامه‌های از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل در سال‌جاری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در پایان توسعه مهارت‌های آموزشی را کارسازترین اهرم در بحث ایجاد اشتغال و حذف مشکل بیکاری در جامعه دانست و بیان کرد: متاسفانه در بحث اطلاع‌رسانی در مورد اهمیت و تاثیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی دقیقی در استان صورت نگرفته است.

انتهای پیام/79002/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول